River Aria a acostat la terminalul de pasageri al Portului Constanţa puţin după prânz.
„Am venit ca să vedem această parte a lumii, să vedem fostele state comuniste şi să vedem cum trăiesc oamenii aici,” spune un turist.
„Am auzit multe despre această zonă a lumii şi nu am mai fost înainte, am zis că e bine,” adaugă altul.
Pasagerul fluvial luxos, cu 82 de cabine spaţioase, bar, restaurant şi bibliotecă, leagă Europa Centrală de Constanţa.
Puntea superioară, care are o lungime de peste 100 de metri, este locul preferat de turişti în timpul voiajelor. De aici, oamenii pot admira cel mai bine peisajele de pe cursul Dunării.
Portul de plecare al navei este Budapesta.
„Au vizitat cinci ţări. Am început cu Budapesta, în Ungaria, apoi am fost în Croaţia, Serbia, apoi Bulgaria şi ultima ţară este România,” explică Radostina Markovic, director de programe.
Sezonul de croaziere de anul acesta se anunță totuşi mai slab față de anii trecuți. De vină sunt tensiunile care-i determină pe operatori să ocolească Ucraina şi Turcia. România are şi ea de suferit, dat fiind că multe dintre excursiile organizate în cele două ţări aveau opriri şi la noi.
„Vă pot spune că în ultimii doi ani Portul Constanţa este numărul 1 în Marea Neagră, este cel mai vizitat port, atât ca şi nave de pasageri, cât şi ca turişti,” precizează Teodor Patrichi, director terminal pasageri Port Constanţa.
„Aceşti turişti sunt cei care consumă servicii la sol, vizitează muzee şi reuşesc să ducă mai departe un mesaj, să facă promovare oraşului,” spune Cristian Bărhălescu, consultant în turism.
Cel mai bun sezon de croaziere din Constanţa s-a înregistrat în 2014. 92 de nave au adus atunci în România 70 de mii de turişti străini.