Vremea bună şi zilele libere legate au dat startul vacanţelor: românii se relaxează fie la malul Mării Negre, fie prin vreo poeniţă din vârf de munte. Operatorii din turism estimează o creştere de peste 25% a numărului de turişti comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Potenţialul există, dar rămâne de văzut dacă cei care fac această afacere ştiu să îl valorifice sau vor proceda ca în anii trecuţi, când şi-au determinat clienţii să aleagă vacanţe în străinătate.
Anul acesta, Ziua Muncii s-a aşezat cel mai potrivit în calendar: românii au plecat într-o minivacanţă. Conform datelor furnizate de agenţiile de turism, au fost vândute în această perioadă aproximativ 40.000 de pachete turistice pentru litoralul Mării Negre şi circa 60.000 de pachete pentru staţiunile montane.
De oportunitate profită hotelierii care, fără mari eforturi, ajutaţi de vremea frumoasă, încasează sume importante. Dintr-un simplu calcul, sunt cinci nopţi de cazare, aşa că bucuria acestei mini vacanţe se va vedea în primul rând în conturile operatorilor de turism.
Potrivit estimărilor, în perioada 1-6 mai, 100.000 de turişti se relaxează în staţiunile din toată ţara - şi este vorba aici doar de turismul fiscalizat - ceea ce reprezintă o creştere de peste 25% comparativ cu anul trecut. Din totalul numărului de turişti, aproximativ 40% au ales litoralul, iar aici se înregistrează o creştere de peste 30% comparativ cu 2012.
O noapte de cazare costă în medie 35 de euro, deci vorbim de un total de aproximativ 17,5 milioane de euro, din care 7 milioane de euro la malul mării. Grosul cheltuielilor vine din mâncare şi băutură, aşa că sumele de cazare vor fi cel mai probabil dublate de costurile adiacente. La sfârşitul minivacanţei se pot strânge aşadar circa 35 de milioane de euro.