În primele nouă luni ale anului, România a fost reprezentată la 24 târguri de turism, dar specialiştii au catalogat participarea ţării noastre drept un eşec. Dovadă stă faptul că doar 20 la sută dintre turişti vin de peste hotare. La Londra, autorităţile îşi pun speranţa că vor schimba această cifră.
Cei 47 de operatori în turism care participă la târgul de la Londra încearcă să îi convingă pe turişti vorbindu-le despre frumuseţile naturale ale României,arătându-le fete frumoase, sau înveselindu-i cu palică şi îndulcindu-i cu miere.
România a cheltuit 223.000 de lire sterline pentru promovarea ţării noastre la Londra. Banii vin de la Uniunea Europeană.
„Nu e un cost prea mare, având în vedere ce beneficii poate aduce ţării”, susţine Maria Grapini, ministrul delegat pentru Turism.
Cei mai mulţi turişti străini vizitează Capitala şi oraşele mari. Pentru Revelion, de exemplu, Braşovul şi Sibiul sunt cele mai cautate destinaţii româneşti.
În capitala britanică, pachetele cu rezervare timpurie s-au vândut în timp record, aşa că agenţii prezenţi la Londra şi-au propus să promoveze şi opţiunile city-break. În Braşov, de exemplu, preţurile pornesc de la 166 de euro pentru 3 nopţi cu mic dejun la un hotel de 4 stele.
Potrivit statisticilor, străinii petrec, în medie, numai două zile în România.