Primăria Oradea vrea ca tehnologiile informatice să uşureze cât mai mult viaţa locuitorilor.
„Avem deja sistemul on line de plată a taxelor şi impozitelor precum şi plata parcărilor prin SMS dar ne dorim să extindem aceste servicii şi să ne interconectăm informatic inclusiv cu bazele de date ale altor instituţii publice din municipiu”, spune Anca Grama - purtătorul de cuvânt al Primăriei Oradea
„Instituţiile subordonate primăriei Oradea deţin sisteme independente de stocare şi gestiune a datelor, aşadar trebuie găsită o suluţie care să integreze toate aceste componente într-o bază de date comună”, spune Arthur Weber, ingineri IT.
Modelul a fost implementat iniţial în Luxemburg dar el s-a răspândit şi dezvoltat rapid şi în Europa de Vest. În primă fază se va crea o platformă, unde vor fi publicate toate hotărârile, taxele, impozitele şi facilităţile, la care vor avea acces toate instituţiile cu atribuţii în domeniu. Astfel, munca funcţionarilor va fi uşurată, iar contribuabilii vor scăpa de drumuri inutile sau de cozi la ghişee.
„Va putea solicita un aviz pe care îl va putea primi pe mail ceea ce va presupune că el nu va trebui să facă atât de multe drumuri la primărie iar funcţionarul va consuma mai puţină hârtie şi va avea un timp mai eficient pentru a lucra”, spune Anca Grama, purtătorul de cuvânt al Primăriei Oradea.
„Categoric sunt pentru, va fi mult mai uşor de accesat, digital va fi mult mai uşor. sunt pro”, spune femeie.
„Mi se pare o idee bună dar din păcate orice mijloc tehnic sau supertehnic s-a introdus, s-a folosit aiurea şi apar alte inconveniente. Ar fi o treabă bună să câştigi timp”, spune un bărbat.
Iar autorităţile mai au o veste bună pentru cei care vor să fie permanent conectaţi la internet.
„Fie că deţii un calculator o tabletă sau un telefon inteligent în momentul de faţă poţi găsi pe domeniul public din Oradea câteva zeci de locuri unde te poţi conecta la internet. Primăria vrea pe viitor să extindă aceste zone la suprafaţa întregului oraş”, relateaza Bogdan Costea, reporter Digi24
Municipalitatea este dispusă să plătească până la 30.000 euro pentru acest proiect, care ar trebui finalizat în şase luni.