Prima dezbatere difuzată de Digi24 Craiova, moderată de Cosmin Prelipceanu i-a avut invitați pe lectorii universitari Constantin Crăițoiu și Mihai Ghițulescu, Dan Dașoveanu, analist economic, director la firma care a implementat Ford în România, atașat economic la Ambasada României din Germania, și Virgil Boboc, vicepreședinte al Uniunii Naționale a Industriașilor din România (UGIR 1903), vicepreședinte pe zona Oltenia, care au dezbătut implicațiile prezenței investitorului american Ford în zona Craiovei.
„În acest moment, în 2012, economia, industria craioveană ar fi la 20%, pentru că tot ce a fost bun înainte de 1990, acea industrie mare, a fost pas cu pas mâncată de concurență, din cauze obiective sau subiective, aici discuția este foarte largă”, a comentat Dan Dașoveanu.
„Ford e o salvare pentru Craiova. În primul rând economic, se asigură locuri de muncă, asta este clar. Dar este un pansament pentru suflet: Craiova se simțea cumva marginalizată, după ce fusese o citadelă a industriei românești, nu mai avea nimic. Or, Ford a venit cumva să compenseze această pierdere”, consideră Mihai Ghițulescu.
„Până la urmă, a fost o pleașcă”, a spus invitatul Digi24 Craiova, la întrebarea lui Cosmin Prelipceanu.
Virgil Boboc l-a contrazis insa: "Nu a fost o pleașcă pentru Craiova pentru că marile companii, noi eram inițiați în industria de automobile și marile companii, când analizează piața, găsesc soluțiile cele mai bune și eu cred că ei s-au orientat având o bază de plecare atât în ceea ce privește forța de muncă, cât și logistica necesară pentru dezvoltarea unei industrii de automobile”, a comentat Virgil Boboc. „E adevărat că a fost și puțin noroc, dar eu cred că ei nu au venit întâmplător la Craiova”, consideră vicepreședintele UGIR 1903 pentru Oltenia.
„(A contat - n.r.) Faptul că orașul nostru a oferit o platformă industrială importantă, cu o tradiție de vreo 50 de ani, pentru că el s-a dezvoltat în perioada comunistă cel mai mult din punct de vedere industrial, și a contat fără discuție faptul că aici am avut o fabrică de avioane, că aici s-au produs locomotive, că am avut practic toate spectrele producției industriale”, a argumentat și Constantin Crăițoiu.
Dezbaterea a fost găzduită de noii colegi din familia Digi24 care are, de astăzi, un nou membru, Digi24 Craiova, după studiourile lansate la Timișoara, Oradea, Iași și Constanța.