În urmă cu trei ani studiourile Disney au cumpărat drepturile pentru franciza Star Wars de la creatorul său, George Lucas. La momentul respectiv, compania specializată mai degrabă în desene animate a plătit peste patru miliarde de dolari. Suma a fost considerată prea mare de cei mai mulți analiști financiari, căci după prequel-ul primelor trei episoade, Lucas Film mai făcuse doar un serial animat.
Însă la cât de mare este interesul pentru episodul care apare mâine și în România, cei de la Bloomberg spun că doar din bilete și din vânzarea DVD-urilor, producătorii vor încasa peste doi miliarde de dolari doar în 2016.
Cei de la Disney au știut întotdeauna să facă bani și din altceva decât din filmele propriu zise. La mare căutare sunt produsele cu logo-ul Star Wars, fie că vorbim de tricouri, hanorace, șepci sau de jocuri electronice. Mai sunt și jucării de tot felul: săbii laser, măști cu sintetizator de voce sau roboței precum cel care îi va lua locul lui R2D2.
De fapt, sunt șansi mari ca apariția acestui nou personaj să fi fost calculată, căci pe piață există deja o copie unu la unu a roboțelului. Costă 150 de dolari și poate fi controlat de pe tabletă sau smartphone.
Cu totul, toate produsele care poartă marcă Star Wars ar putea să aducă peste patru miliarde de dolari, deci dublu decât suma provenită din bilete și investiția celor de la Disney s-ar putea amortiza încă din primul an.
Foarte important însă Disney nu se va opri la episodul 7. Nici n-ar avea de ce, dar cu condiția ca acest episod lansat mâine la nivel mondial să nu fie o dezamăgire. În New York cel puțin, 88% dintre biletele la premiera Star Wars au fost deja rezervate. Și nici la București situația nu este foarte diferită.