„Dacă dorm șapte ore sau mai mult, 20 de nopți la rând, le acordăm 25 de dolari pe noapte, cu un plafon de 500 de dolari pe an”, a declarat la CNBC Mark Bertolini, PDG al asiguratorului american Atnea.
Este un mod în care firma își premiază salariații care dorm destul, în contextul în care somnul este apreciat ca un factor esențial în eficiența muncii. „Să fii prezent la locul de muncă și să iei cele mai bune decizii se numără printre principiile de bază ale firmei. Nu poți să faci lucrurile bine dacă ești pe jumătate adormit”, afirmă Bertolini.
Un studiu științific arată că un somn de șase ore, timp de 12 nopți la rând, face ca performanțele cognitive și fizice să fie similare cu cele ale unei persoane care nu a dormit 24 de ore, sau a uneia în stare de ebrietate. Prin urmare, Atnea a realizat un program de promovare a somnului cu cercetători de la Universitatea Duke.
Unii ar putea considera că este o intruziune suplimentară a firmei în viața personalului, cu atât mai mult cu câte controlul somnului se face, între altele, cu FitBit, brățară conectată care sincronizează datele personale ale salariatului cu platforma stării de bine a firmei.
Ei afirmă că, drept urmare a acestei verificări, ar putea fi penalizați cei care sunt nevoiți să se trezească noaptea din motive medicale sau părinții cu copii mici. Alții au arătat totuși că sistemul poate fi evitat de salariați, care corecta jurnalele de somn ale aplicației FitBit. De asemenea o perioadă mai lungă, petrecută citind sau privind al televizor, poate fi considerată de brățară ca timp de somn.
Deși salariații pot câștiga mai mult prin acest sistem, ei își vor pierde din libertate: dacă un salariat se conectează la firmă pentru ca aceasta să îi poată aprecia timpul de somn, va fi probabil solicitat și prin mail-uri profesionale, o intruziune care nu are legătură cu ciclurile de somn ale destinatarului, încheie directmatin.fr.