Bătălia pentru banii românilor se dă la mall. O tiroliană instalată în interiorul unui centru comercial şi un cinematograf cu efecte 4D, sunt printre strategiile dezvoltatorilor de mall-uri pentru a atrage cât mai mulţi clienţi. Cel mai nou mall care se va deschide curând are leagăne şi spaţii verzi în interior.
15 euro, adică în jur 68 de lei, este suma cheltuită în medie de un român de fiecare data când merge la mall, potrivit statisticilor. În total, 4 miliarde de euro pe an. Şi ar mai fi loc de creştere, spun cu entuziasm dezvoltatorii imobiliari. Aşa că au construit cel mai nou centru comercial - Parklake, amplasat în estul Capitalei, pe ideea unui parc interior, cu leagăne şi arbori verzi. Acoperişul este transparent astfel încât pătrunde lumina naturală.
Ingo Nissen, directorul unui dezvoltator imobiliar: „Să faci clientul să stea în petreacă timp la mall, să se simtă bine, să îşi dorească să vină aici, să meargă la cumpărături şi să se distreze, să bea o cafea, să iasă pe terasă şi să admire peisajul.”
Mall-urile mai vechis-au adaptat rapid. În aceeaşi zi în care se deschide Parklake, AFI Cotroceni, care acopera cartierul Militari, unul dintre cele mai aglomerate din oraş, inaugurează cea mai lungă tiroliană construită în interiorul unui mare magazin din Europa. Dar şi un traseu de aventură pentru copii.
David Hay, directorul unui dezvoltator imobiliar: „Este o zonă pentru o familie, care poate petrece aici o zi întreagă cu copiii. Vin de dimineaţă, stau toată ziuă şi tot nu reuşesc să încerce toate atracţiile de aici”.
Un alt punct important pentru dezvoltatorii de malluri este cinematrograful. Dar nu cel clasic. Ecrane mari, săli VIP şi efecte speciale. Este reţeta care a adus clienţi în plus la Megamall, centrul comercial deschis anul trecut în estul Capitalei, situat acum la mică distanţă de Parklake.
Primul mall din Bucureşti s-a deschis în 1999 şi de atunci au mai apărut şapte. Anul acesta sunt două centre comerciale în plan - unul se deschide în prima zi din luna septembrie, iar al doilea la final de an.