Un pepene galben, perfect rotund, costă la Tokyo 175 de dolari. Nu este, însă, unul oarecare. „Sunt aleşi doar cei mai promiţători pepeni, care sunt păstraţi în încăperi de sticlă, unde temperatura este ajustată de şase ori în 24 de ore. Este un produs care cere timp şi experienţă. E nevoie de sute de zile pentru a produce astfel de pepeni”, explică patronul unui magazin de fructe.
O piersică proaspătă costă 30 de dolari, iar un ciorchine de struguri, 95 de dolari. Iar lista poate continua.
Fructele respective sunt consumate de puţine ori la o cină în familie. În Japonia există obiceiul ca ele să fie făcute cadou prietenilor sau partenerilor de afaceri, în semn de respect şi consideraţie.
Fructele de lux reprezintă o afacere înfloritoare în Japonia, în pofida crizei economice. Anul trecut, un ciorchine de struguri roşii s-a vândut la licitaţie pentru 4.000 de dolari, adică 100 de dolari pentru fiecare bob.