„România are una dintre cele mai valoroase comori ale planetei” - Asta vrea să demonstreze Charlie Otteley tuturor românilor. Aşa a ajuns, de fapt, un ambasador neoficial al ţării noastre, de aproape cinci ani de când explorează ţinuturile româneşti.
Charlie Ottley, producător: „Trebuie să facem acest film. Începem. Vom începe de mâine. Trebuie să filmăm, să nu pierdem timpul! Vrem să prindem păstorii când îşi aduc oile de la munte - sunt câţiva pe aici. Vrem să intrăm în toamnă, să prindem iarna în plin şi ceva din începutul primăverii”.
Pentru că nu e finanţată în niciun fel de stat, producţia va fi făcută doar din bani donaţi. Deocamdată, echipa a reuşit să acopere o parte din sumă, dar mai e nevoie de cel puţin 15.000 de lire ca planul de filmare să fie dus până la capăt.
Horia Tecău, tenismen: „Am donat şi eu, m-am oferit să organizez şi un meci de tenis la care am scos la licitaţie practic celelalte locuri de pe teren, cu doritorii de meci de tenis, care pe lângă acel meci au donat şi sume considerabile care să ne ajute la strângerea sumei de care este nevoie pentru începerea filmărilor”.
Echipa este însă optimistă şi abia aşteaptă să se apuce de treabă.
Oana Mihai, asistent producător: „Mâine începe aventura, Wild Carpathia 4, şi vom încerca să filmăm urşi, lincşi, sperăm, nu suntem încă convinşi, dar trebuie să încercăm, undeva în zona Sfântul Gheorghe, Zabola. Cred că va fi cel mai frumos episod realizat, deoarece vom prinde obiceiurile cu tradiţiile de iarnă, cu Moş Crăciun, cu colindele, vom încerca să mergem pe toată zona arcului Carpatic”.
Pe lângă asta, în White Carpathia vor apărea şi nume celebre.
Alex Găvan, alpinist: „Nu pot să dezvălui foarte multe, dar îţi mulţumesc că mă întrebi, împreună cu Charlie şi cu încă cineva, dar nu pot să dezvălui încă numele persoanei, o să urcăm împreună un vârf simbolic din România iarna, undeva unde nu se ajunge aşa de uşor, o să fie o provocare să ajungem acolo”.
Producătorul britanic a mai făcut trei documentare despre pădurile din Carpaţi care au fost difuzate în 120 de ţări și traduse în peste 20 de limbi. Speră că şi prin al patrulea episod să promoveze ţinuturile româneşti şi să îi facă pe români mai conştienţi de frumuseţea ţării lor.