Noul model va fi, probabil, un facelift al actualului Golf 7 și nu neapărat o generație complet nouă. Golf 8 nu va avea dimensiuni noi, doar designul este așteptat să devină ceva mai angular.
Modelul german va fi, totodată, și cel mai tehnologizat Golf produs vreodată, urmând să beneficieze de o mulțime de sisteme de asistență, de simplificare a planșei centrale, de afișaj tactil nou și de instrumente de bord digitale.
Cel mai probabil, noul Golf va oferi în lista de opționale celebrul Virtual Cockpit de 12.3 inch, regăsit deja pe Passat, dar și pe mai toate modelele noi din gama Audi. Nu va lipsi recunoașterea gesturilor, tehnologia existentă deja pe Seria 7 și aşteptată pe viitorul Audi A8.
În ceea ce privește gama de motorizări, germanii vor oferi aceleași agregate diesel și benzină, dar cu emisii mult mai reduse. Își va face loc în gama lui Golf și motorul cu trei cilindri, de numai un litru, folosit deja de Audi A1. Volkswagen va lansa și o versiune hibridă, cu o arhitectură complet nouă. Ea va dispune de un motor pe benzină, cu numai trei cilindri, de un litru, asistat de un turbocompresor electric și un alt motor electric. Ansamblul, completat și de o baterie litiu-ion, va putea oferi un consum de numai 4.7 litri/100 de kilometri.