Foto: Gulliver/Getty Images
Inițiativa lansată, în cursul anului trecut, la nivel european, la Bruxelles, are la bază datele oficiale ale Comisiei Europene, conform cărora, în viitorul apropiat, 90% dintre slujbe vor necesita cunoștințe digitale. De asemenea, forul european estimează că, până în 2020, un număr de 825.000 locuri de muncă vor fi neacoperite din cauza acestui decalaj.
În acest context, pentru a crește nivelul cunoștințelor digitale în România, Google a creat platforma online 'Atelierul Digital', iar orice persoană interesată poate urma gratuit cursurile.
"Internetul este esențial în societatea de astăzi, oferind oportunități și mijloace de dezvoltare antreprenorilor și afacerilor. Vrem ca prin programul 'Atelierul Digital' lansat astăzi să oferim un instrument care să ajute viitoarea forță de muncă și antreprenorii în obținerea cunoștințelor digitale atât de importante în economie. Sperăm ca acest lucru să contribuie la sprijinirea României în exploatarea oportunităților oferite de economia digitală. Există două Românii: una hightech, a orașelor mari, și o alta care, din păcate, nu are cunoștințe digitale. Românii consideră că nu știu nimic despre mediul online și capacitățile acestuia de a dezvolta un business. Din păcate, suntem în topul țărilor în care competențele digitale sunt aproape inexistente. E o realitate de la care pornim. Practic, 8% dintre români consideră că știu să dezvolte business-uri competitive cu ajutorul marketingului digital', a afirmat, în conferința de lansare, Dan Bulucea, country director Google România, citat de Agerpres.
Acesta estimează că, până la finele anului, aproximativ 30.000 de studenți români ar urma să beneficieze de avantajele 'Atelierului Digital'.
'Atelierul Digital' oferă pregătire în lumea digitală sub forma unor cursuri video gratuite, pe o gamă cuprinzătoare de domenii: de la cum să-ți construiești prezența online, la campanii de marketing în social media sau utilizarea mediului mobil, pentru a atrage noi clienți.
Utilizatorii pot alege o anumită temă pe care vor să se pregătească sau să urmeze întregul curs online. La final, pot alege să dea un test și, dacă îl trec, vor primi o certificare din partea Google și IAB Europe. Întregul curs cuprinde 89 de lecții, împărțite în 23 de teme.