În Italia, anul trecut, s-au vândut cu 2.000 mai multe biciclete decât mașini. Dar asta a însemnat, per ansamblu, o creștere a vânzărilor cu peste 200.000 de biciclete la nivelul întregii țări.
Roma însă nu este orașul preferat al bicicliștilor. Drumurile sunt extrem de aglomerate, iar pistele pentru bicicliști sunt extrem de proaste. În capitala Italiei, cei care folosesc rutele existente pentru bicicliști se plâng de gunoaiele aruncate pe căile dedicate lor, sau de tarabele care adesea le blochează drumul.
Povestea sună ceva mai bine mai la nord în Milano, acolo a fost implementat un program de împărțire a bicicletelor între localnici. Pentru cei care doresc propria bicicletă, fabrica Bianchi din Milano, cea mai veche companie de biciclete la nivel mondial, este extrem de populară. Vânzările fabricii au crescut cu peste 35% în ultima perioadă.
„Se trece de la autoturisme la biciclete, dar chiar și atunci când se îndreaptî spre o bicicletă, clientul vrea în continuare un produs de calitate, de aceea noi vedem o creștere a vânzărilor și pe viitor”, spune Bob Ippolito, șeful fabricii Bianchi.
În timp ce italienii din partea de nord se adaptează ușor la viața pe bicicletă, vecinii lor din sud se lasă ceva mai greu convinși să renunțe la patru roți în favoarea celor două. Spre exemplu, un sistem de bike-sharing lansat la Roma în 2008, cu 450 de biciclete postate lângă principalele monumente, cum ar fi Colosseum a eșuat lamentabil, așa că bicicletele au fost casate.