La prânz, era deja aglomeraţie în mall urile bucureştene. Românii au stat la coadă pentru a-şi cumpăra mâncare cât mai diferită de cea tradiţională de Crăciun.
„M-am săturat de sarmale şi am venit să mănânc chinezesc. E mult porc, carne şi cârnaţi.
Am ieşit împreună cu un prieten să sărbătorim într-un fel Crăciunul. Nu preferaţi mâncarea tradiţională? Ba da, mai pe seară. Acum luaţi prânzul? Pentru mine e micul dejun”, spun cei veniți la mall.
Industria fast-food a explodat în ultimii ani în România. Anul trecut, McDonald's a avut o cifră de afaceri de 96 de milioane de euro, cu 4 milioane în plus faţă de anul precedent. În top, urmează lanţurile KFC şi Pizza Hut. Cei mai fideli clienţi sunt tinerii.
Lygia Alexandrescu, nutriţionist: Bucătăria tradiţională românească a pierdut teren, pentru că li se propune o variantă rapidă, o variantă care se consumă oriunde public, în grup, este şi presiunea grupului în general. Dacă într-un grup consumă doi, trei tineri, şi ceilalţi se simt aproape nevoiţi să consume acelaşi tip de alimente.
Aşa se explică şi cifrele îngrijorătoare din ţara noastră: jumătate dintre români au probleme cu greutatea, iar aproape un sfert suferă de obezitate.
„Dacă suntem cu prietenii, mâncăm, toată lumea.
Fast-foodul e la modă acum. Copiii mănâncă fast food? Mai mănâncă”, spun clienții fast-food-urilor.
Piaţa fast-food din România este estimată la 500 de milioane de euro şi este dominată de companiile americane.