Nick Allder a coordonat echipa de efecte speciale la „Star Wars: The Empire Strikes Back", al doilea film din serie, care a apărut în anul 1980. El tocmai câştigase un Oscar pentru filmul „Alien", de Ridley Scott şi spune că, după succesul primului „Star Wars", „The Empire Strikes Back" era cel mai dorit proiect de la Hollywood.
"Mulţi copii au crescut cu "Star Wars". Pentru ei e ca şi cum...Oamenii încearcă să ajungă înapoi în starea de tinereţe de atunci, mulţi oameni. Taţi, chiar şi bunici acum îşi duc nepoţii şi le arată ceva cu care ei au fost crescuţi", spune Nick Allder.
„Star Wars" este creaţia lui George Lucas, coleg de generaţie şi prieten cu Steven Spielberg şi Francis Ford Coppola. Regizorul şi-a imaginat o lume şi o poveste pe o schemă destul de simplă - călătoria unui erou. S-a folosit mult de clişee, pe care le-a reinterpretat... în spaţiu!
„De ce Războiul Stelelor m-a vrăjit, totuşi? M-a fascinat? Pentru că Lucas a reuşit să adune acolo toate clişeele fundamentale ale unui subgenre. SF. Space opera. Aşa se numeşte el”, spune Cristian Tudor Popescu, critic de film.
Pe lângă efectele speciale, umorul este un ingredient care a diferenţiat Star Wars de-a lungul timpului.
A doua trilogie „Star Wars" a avut succes la box-office, dar nu a mai avut acelaşi impact în randul fanilor.
„Următoarele The Empire Strikes Back sau Return of Jedi au fost bune. Bune, s-au ridicat la nivelul primului episod. De acolo a mai fost Ameninţarea fantomei care mai mergea... După care, cu părere de rău, Atacul clonelor, Revenge of the Sith (...) nimic. Neant”, adaugă Cristian Tudor Popescu.
Nick Allder crede că problema a fost legată şi de efectele din a doua trilogie, generate în mare parte pe calculator.
George Lucas s-a dovedit a fi un vizionar. Este primul cineast care a insistat să păstreze drepturile asupra personajelor şi lumii sale, pentru a crea jucării inspirate de ele. Rezultatul? Seria de şase filme a câştigat opt miliarde de dolari la box-office şi din vânzări de DVD-uri. Dar jucăriile, cele 380 de cărţi, 130 de jocuri video şi toate celelalte obiecte lansate sub marca „Star Wars" i-au adus lui Lucas 18 miliarde de dolari. În urmă cu trei ani, el a vândut drepturile pentru serie studiourilor Disney, pentru patru miliarde de dolari. Disney a lansat săptămâna aceasta „The Force Awakens", un al şaptelea episod din serie.
Abia a apărut „The Force Awakens", dar acesta este doar un prim episod dintr-un nou capitol marca „Star Wars". Disney are planuri mari pentru franciză. Vor exista lansări în fiecare an, ba chiar două pe an. Unele vor face parte din seria mare, cu legături între ele, altele vor prezenta poveşti separate din univers.