Titan Black este un atelier britanic care modifică ceasuri elvețiene. Clienții pot schimba totul, de la culoarea pieselor și până la materialul curelei. Atelierul vinde doar 100 de ceasuri pe an, dar profitul este mare.
„Lucrăm cu tine şi personalizăm ceasul după cum îţi spune inima. Nu există nicio limitare. În principiu, preţurile pornesc de la 2.000 de lire şi pot ajunge până la 25.000 de lire”, spune Luke Waite, co-fondator Titan Black.
Adică 30.000 de euro. Prețurile mari au ajutat întreaga industrie a ceasurilor de lux să supraviețuiască în ciuda faptului că timpul este afișat acum pe ecranul tuturor telefoanelor mobile, de la cel mai ieftine până la cel mai scumpe.
Ceasurile au rămas un accesoriu vestimentar, iar în țări precum China au devenit un simbol al statutului social. În mod ironic, China, țara care în trecut producea tone de ceasuri contrafăcute, ieftine, este acum o piață extrem de importantă pentru ceasurile importante scumpe.
De altfel, pentru ceasornicarii de lux nu evoluția tehnologiei a fost cea care le-a pus în pericol vânzările. Ci criza. În Europa și America vânzările de ceasuri scumpe au scăzut după prăbușirea Lehman Brothers, dar au început să-și revină.
„Averea provoacă schimbări, iar oamenii bogaţi vor începe din nou să cumpere ceasuri elveţiene de lux”, afirmă Jean Claude Biver, preşedintele Louis Vuitton Watches.
Legendarii ceasornicari elvețieni au înregistrat în ultimii ani o creștere cu două cifre a vânzărilor. Și, deocamdată, nu se simt amenințați nici de apariția așa-numitelor ceasuri inteligente, conectate la telefoanele mobile.