Cei de la Ryanair spun că piaţa aviatică este foarte aproape de un război iraţional al preţurilor, încurajat şi de preţul mic al combustibilului pentru avioane. O scumpire a petrolului poate aduce pe pierdere companiile aeriene cu oferte agresive. La fel și o scădere a numărului de pasageri. Însă, pentru moment, operatorii de zbor au suficient spaţiu de manevră cât să îi ajute pe clienţi să vadă mai ieftin lumea.
Biletele de avion ar putea fi ieftinite de un război al preţurilor, spun irlandezii de la Ryanair. În bătălia pentru atragerea clienţilor companiile aeriene nu mai gândesc raţional. Şi sunt dispuse să vină cu oferte speciale doar ca să zboare cu avioanele pline.
Această cursă pentru cota de piaţă este o veste bună pentru pasageri, care ar putea avea cheltuieli de vacanţă neaşteptat de mici. Inclusiv în destinaţii exotice, pentru că febra low-cost ar putea cuprinde şi zborurile de cursă lungă. Cel mai mare operator de zbor low cost din Europa, Ryanair a anunțat rezultate financiare peste așteptări. Venituri în creștere cu 12% în anul fiscal încheiat în martie și un profit de peste 800 de milioane de euro, în creștere cu 66%. Dar, spre bucuria pasagerilor, compania irlandeză a anunțat că nu știe cât va putea să își mențină afacerile la același nivel.
Ryanair a anunțat în urmă cu o lună, că în perioada următoare biletele sale s-ar putea ieftini cu 10-15%. Tariful mediu al unui zbor ar ajunge la doar 40 de euro. În același timp WizzAir a avut de curând o ofertă specială, două bilete la prețul unuia, iar EasyJet are de asemenea bilete mai ieftine față de anul trecut. La fel ca rivalii de la Ryanair, britanicii de la Easyjet spun că în această vară concurența va fi dură, iar tarifele în scădere.
Iar biletele au început să se ieftinească și pe cursele lungi. Norwegian Air Shuttle este una dintre primele companii low-cost care efectuează zboruri ieftine între Europa, Statele Unite și Orientul Mijlociu. Ar putea să îi forțeze pe cei de la Ryanair să ducă la îndeplinire vechiul lor plan de a zbura între Londra și New York cu bilete de doar câteva zeci de euro. Însă companiile low-cost nu sunt singurele care vor să lege pe bani puțini destinații îndepărtate.
Germanii de la Lufthansa au vândut de curând bilete dus-întors între Dallas și Moscova pentru doar 75 de dolari. Însă acesta era doar tariful de bază, cu tot cu taxele din Statele Unite și Rusia, prețul biletului dus-întors ajungea la aproape 420 de dolari.
Zborurile ieftine pe distanțe lungi au fost efectuate la început de operatorii aerieni din Asia, dar aceste oferte sunt adoptate încetul cu încetul și de companiile occidentale, mai ales de cele europene.