Timp de 30 de zile, voluntarii vor testa eficienţa sistemului bike-sharing din Cluj-Napoca. În total, în cele 20 de staţii din tot oraşul se găsesc 150 de biciclete gata să fie scoase la plimbare.
Datele primite de la voluntarii din teren vor fi centralizate. Practic, informaţiile despre defecţiuni ale sistemului sau despre lipsa pistelor de biciclete din anumite zone ale oraşului vor ajunge la primărie, care va avea grijă să remedieze aceste probleme până la inaugurarea oficială.
„Sunt foarte multe lucruri care trebuie verificate. Cum funcţionează soft-ul, cum bicicletele sunt recepţionate şi gândite pentru traseele unde nu au acoperire în totalitate”, spune Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca.
Reprezentanţii cluburilor de ciclism din oraş le cer autorităţilor să ia măsuri pentru a încuraja clujenii să renunţe la maşinile personale şi să folosească mai mult bicicletele.
„În toate oraşele mari şi civilizate au reuşit să restrângă numărul maşinilor prin mărirea taxelor pentru parcări şi bineînţeles punând la dispoziţie astfel de biciclete. În Ungaria au fost şase oraşe care au preluat ideea”, spune Levente Kertesz, preşedintele clubului de cicloturism.
Proiectul de staţii self-service de închiriere de biciclete a necesitat o investiţie de 17 milioane de lei. Din aceştia, 13 milioane de lei sunt bani europeni.