FOTO: Gulliver/ Getty Images
În cursul săptămânii muzicale care s-a terminat joi, s-au vândut 219.000 de copii ale albumului lansat în 29 aprilie: 175.000 în formă materială și restul în streaming sau echivalent, potrivit cifrelor puse la dispoziție duminică de Nielsen Music, potrivit Agerpres.
Drake este urmat în clasament de vedeta pop Beyonce, cu albumul „Lemonade”, lansat în 23 aprilie, iar rockerii englezi din Radiohead ocupă locul al treilea, cu „A Moon Shaped Pool”, conform clasamentului realizat de Billboard.
Încă din prima săptămână de la lansare, albumul „Views” al lui Drake a stabilit un record, fiind cel mai accesat în streaming în șapte zile. Canadianul și-a lansat discul, o odă închinată orașului său natal, Toronto, în exclusivitate pe Apple Music și iTunes, fiind disponibil de vineri și pe alte platforme de streaming, printre care Spotify. Prin urmare vânzările pe aceste site-uri nu au fost luate în considerare la stabilirea ultimului clasament.
Și Beyonce și-a lansat „Lemonade” în exclusivitate pe o platformă de streaming, Tidal, proprietatea soțului ei, rapperul Jay-Z. Albumul este disponibil și sub formă de CD din 6 mai.
Cel mai recent album al formației Radiohead, primul în ultimii patru ani, a fost lansat pe CD și în streaming, pe Apple Music și Tidal, dar nu și pe Spotify, neagreat de cântărețul Thom Yorke. Discul a fost lansat duminică și nu vineri, așa cum este obiceiul, ceea ce înseamnă că a avut două zile mai puțin la totalizarea vânzărilor decât albumele de pe primele două locuri, încheie AFP.