Alexander Bălănescu: „Sunt foarte privilegiat pentru că am putut să supraviețuiesc fără să mă gândesc la partea comercială”

Data publicării:
alexander balanescu conversatii esentiale

Alexander Bălănescu a vorbit cu realizatoarea emisiunii „Conversații esențiale”, Iuliana Ciugulea, despre copilărie, locurile unde se simte acasă şi dezrădăcinarea România, dar și despre oamenii esențiali din formarea și cariera sa.

Artistul admite că „din păcate” îl interesează aproape orice gen de muzică și argumentează că pentru unii această atitudine poate că nu pare destul de serioasă, dar reușește să găsească câte ceva interesant în orice gen. Chiar și pe o manea recunoaște că ar putea experimenta, pentru că îi place influența orientală, fără să se declare însă un adept al genului.

Pe de altă parte, ceea ce nu îl atrag sunt stilurile country and western și hip hop, „deși sunt grupuri și artiști interesanți”.

„Cred că sunt foarte privilegiat pentru că am putut să supraviețuiesc fără să mă gândesc la partea comercială. Multe, economic, sunt foarte rău și zero, dar reușesc să supraviețuiesc”, admite artistul.

„Mulți muzicieni sunt obligați să facă lucruri care devin rutină, devin o slujbă. Eu n-am putut niciodată să am o slujbă”, spune

Violonistul şi-a petrecut copilăria în România, Israel şi Londra, urmând mai apoi să plece la New York, la Julliard School. Este unul dintre cei mai inventivi, originali şi pasionaţi muzicieni contemporani care a făcut muzica de film şi de teatru, cu influenţe principale de muzică populară românească. „A fost un şoc pentru mine când am părăsit România. De fapt, nu m-am adaptat nicăieri pe unde am fost. Nici acum nu pot să spun că aparţin unui loc anume. În Londra sunt considerat muzician român, pe o parte îmi place, dar pe de alta parte este enervant, dupa 40 de ani trăiţi acolo”, spune Alexander Bălănescu.

Violonistul recunoaşte că rădăcinile sale româneşti sunt foarte importante ca mod de a gândi muzica. Când era student, i se spunea că îi trebuie o anumită vârstă să înţeleagă Bach. „Acum îmi dau seama că aşa este. Încep de abia acum să văd sensul muzical. Mă interesează să mă întorc la muzica clasică- Bach, Mozart, Schubert. Cu cvartetul meu mă reîntorc la Schubert. Este mai modern decât Stravinski. Toată experienţa mea de până acum mă ajută să înţeleg mai bine pe Mozart sau Beethoven şi pot acum să aduc o interpretare originală”.

Urmăriți interviul şi interpretarea fenomenală a lui Alexander Bălănescu în materialul video atașat.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri