Investiţie cu cântec la Operetă. Sediul de 11 milioane de euro construit în centrul Capitalei este în continuare închis, iar artiştii se plimbă de pe o scenă pe alta. Nereguli sunt multe, spun autorităţile. Clădirea, deşi nouă, ar putea cădea la un cutremur mai mare, sediul nu are aviz de la pompieri, iar terenul de sub construcţie e revendicat.
În ianuarie 2015 era inaugurată cu fast prima clădire cu destinaţie culturală construită după Revoluţie. Noul sediu al Operetei din Bucureşti. După câteva luni, trăgea cortina, fiindcă, spun autorităţile, funcţiona ilegal şi era un pericol pentru cei care îi treceau pragul. Deşi era o clădire nouă, inspectorii guvernamentali au decoperit că instituţia nu are aviz de securitate de la pompieri şi că s-ar putea prăbuşi la un cutremur mai mare.
„Am încercat să facem această recepție a sălii ca măcar să putem intra. Am închiriat un alt spațiu în care Opereta, în acest moment, are sala de studiu pentru balet, sala de studiu pentru orchestra și posibilitatea ca artiștii să poată repeta”, afirmă Beatrice Rancea, director Opera Naţională.
Ministrul Culturii, Corina Şuteu, spune că oricum sala nu va fi deschisă prea curând. Terenul de sub clădire a fost revendicat la scurt timp după ce a început construcţia, iar procesul durează deja de trei ani. Mai mult, procurorii verifică modul în care s-au cheltuit cele 11 milioane de euro pentru construcţia clădirii. Contractul a fost dat fără licitaţie pe vremea fostului ministru al Culturii Ionuţ Vulpescu, care acum nu a putut fi găsit pentru a comenta situaţia.
„Au fost avansate sume care apoi nu au fost niciodată justificate. Clădirea a funcționat complet ilegal. Clădirea nu este finalizată din punct de vedere al lucrărilor pentru că s-au comis ilegalități care azi sunt în cercetare, dar pentru care numai instanțele judecătorești se vor putea pronunța”, declară Corina Șuteu, ministrul Culturii.
Artiştii sunt revoltaţi.
„Atâta timp cât au existat toate avizele, cât s-a început construcţia, când sunt date aici 32 de nume de specialişti, care au semnat hârtiile de proiect, atâta timp cât în sală, din momentul în care domnul ministru Vulpescu a venit cu pompă şi a spus că deschide această sală, s-a jucat, s-a repetat. De ce s-a putut? Pentru că din punct de vedere al construcţiei, nu ne cade nimic în cap”, spune Claudia Hanghiuc, solistă.
Deocamdată, un lucru e cert. Artiştii vor juca pe alte scene.