Mărcile românești de legendă pe care țara le-a pierdut după Revoluție, expuse la muzeu
Data publicării:
Călătorie în timp printre mărci româneşti de legendă și publicitate din Epoca de Aur. Un muzeu deschis temporar la Bucureşti îi unge pe suflet pe nostaligici și îi lasă cu gura căscată de uimire pe copiii din ziua de astăzi care descoperă teniși comuniști, televizoare alb-negru și varianta autohtonă a păpușilor Barbie. Existau reclame pentru toate și pe acele timpuri, doar că acum pentru mulți ... sunt de neînțeles.
Televizorul alb negru cu mileu şi peşte bibelou, portretul lui Ceauşescu şi maşina de cusut Ileana, pick-up-ul şi ziarul Scânteia sunt parte din sufrageria comunistă. Și moda epocii de aur este acolo: teneşii de Drăgăşani plus uniforma de pionier.
Din sufragerie, vizitatorii muzeului de publicitate şi branduri româneşti pot face o călătorie în bucătăriile comuniste.
Televizoarele la care românii îl vedeau aproape numai pe dictatorul comunist Ceaușescu sunt şi ele piese de muzeu.
„Sunt câteva exemplare pe care românii nu le-au văzut la faţă, pentru că televizoarele albe erau date la export, asta era pentru piaţa din Germania, iar cel de aici pentru Canada”, spune Andreea Dănescu, Asociaţia ESCU.
Lăsăm comunismul și trecem la perioada interbelică. O cameră întreagă este plină cu jucării din acea epocă. Sunt cu atât mai preţioase cu cât România nu mai produce niciuna acum.
Alături de branduri pe care România le-a pierdut după Revoluţie, precum Ileana, Arădeanca sau Electronica sunt şi mărci ca Digi RCS&RDS, Borsec sau Timişoreana, care s-au dezvoltat în ultimii 20 de ani. Muzeul temporar al publicităţii şi brandurilor româneşti este deschis la Hanul Gabroveni din Bucureşti până pe 24 luna aceasta.