Un paralelipiped uriaș, străbătut de 600 de cabluri, sfere suspendate pe care joacă actori, construcții fantastice ridicate de o macara hidraulică - pentru astfel de scene a trebuit să găsească soluții Viorel Roșu.
Spectacolul care a deschis Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, imaginat de artiști italieni, a impresionat peste 5.000 de oameni.
Tehnica din spatele unei astfel de producţii este rezultatul multor ani de muncă. Însă, acum 16 ani, Viorel Roșu nu-și imagina că va ajunge să facă teatru urban.
„Lucram într-un institut de proiectare în Brăila. Eram tehnolog. Și m-am săturat să... Mă săturasem să nu-mi iau salariul. Salariul, pe vremea aia, era 90 de dolari. Și m-am hotărât să plec afară. Pur și simplu am luat autobuzul. Am muncit prin construcții”, povestește Viorel Roșu, director tehnic Kitonb.
În Italia a şi fost descoperit de directorul companiei de teatru. Artiștii nu știau cum să facă o podea să reziste la presiunea exercitată de un acvariu imens, în care ei jucau un spectacol, iar zugravul le-a făcut un calcul pe o bucată de ziar.
„Am înțeles că Viorel nu este doar un muncitor, ci o persoană care are foarte multă experiență. A început să-mi spună povestea lui, ce a făcut în România și așa a început prietenia noastră”, spune Angelo Bonellor, director artistic Kitonb.
Impresionaţi de cunoştinţele tehnice ale muncitorului din România, l-au angajat pentru cele mai mari spectacole.
„Te trezești într-o roată care nu se mai oprește. Și te dezvolți fără să vrei. Deci pentru că, încet-încet, cererile vin, ideile-ți vin, reușești să creezi, să construiești și, evident, formezi un brand”, spune Viorel Roșu.
Pentru spectacolul de la Sibiu, Viorel Roşu a fost cel care a trebuit să gândească soluţiile tehnice.
După Festivalul de Teatru de la Sibiu, compania italiană va duce spectacolul „Zbor prin timp” la Palermo.