În 24 de ore, medicii de la Ambulanţa Iaşi răspund la aproape 500 de solicitări. Şi asta în condiţiile în care lucrează cu două treimi din necesarul de maşini. Pentru că fiecare din cele 60 de ambulanţe parcurge zilnic aproape 200 de kilometri, defecţiunile apar frecvent.
„Se strică des, pentru că drumurile sunt proaste, mai ales prin judeţ, unde nu sunt făcute drumurile şi mergem şi în urgenţe. Și vă daţi seama că este greu, foarte greu”, spune unul dintre șoferi, Adi Ţibuc.
„După două sute, două sute şi ceva de mii de kilometri, suspensia nu mai este la fel. Este oarecum dificil să transporţi un pacient cu dureri, că i se accentuează respectivele dureri”, recunoaște dr. Nicolae Puha.
Zece dintre maşini trimise zilnic la intervenţii sunt mai vechi de un deceniu.
Cele mai vechi autosanitare aflate în dotarea Seviciului de Ambulanţă Judeţean Iaşi sunt din anul 2002, potrivit lui Mircea Ursu, director tehnic al SAJ Iaşi.
„Raportat la numărul de solicitări, care este foarte mare, numărul de echipaje care trebui să facă acest număr mare de solicitări este mic. Din nefericire, timpul de intervenţie se prelungeşte”, recunoaște Florin Agapi, director al SAJ Iaşi.
Ministerul Sănătăţii cunoaşte situaţia din teritoriu şi se va organiza o licitaţie pentru achiziţionarea de ambulanţe, o licitaţie naţională.
Când va avea loc licitaţia şi, mai ales, când vor ajunge noile maşini la Serviciul de Ambulanţă Iaşi, este greu de spus.