Potrivit preşedintelui CNAS, Vasile Ciurchea, sistemul de prescriere electronică funcționează, pin-ul poate fi introdus, dar atunci când furnizorul de servicii trimite serviciul medical în platforma informatică - nefuncționând semnatura digitală a cardului - serviciul rămâne în platformă, iar confirmarea se face în 72 de ore. Asiguraţii nu au de suferit, deoarece medicii pot elibera reţete și trimiteri, de asemenea pot face consultaţii.
„Probabil că în circa o oră, o oră și, sistemul va fi funcțional”, a precizat președintele CNAS, în această dimineață, pentru Digi24.
Vasile Ciurchea a mai spus că asemenea probleme au mai fost. „Nu este prima dată”, a răspuns el, adăugând că sistemul este supravegheat permanent.
„Dacă sistemul nu ar fi supravegheat non stop, nu ne-am fi dat seama ieri că există o defecțiune”, a precizat Vasile Ciurchea.
Întrebat dacă softul trebuie schimbat, președintele CNAS a spus că „nu este o problemă de soft. Sigur că softul este upgradat în continuu”.