Discuţiile depre ridicarea podului au început încă din 1925, dar va fi inaugurat abia anul acesta. Construcția va avea peste un kilometru şi jumătate de autostradă structurată pe câte două benzi pe sens, despărţite de o cale feroviară. Podul ar trebui să facă legătura între Germania şi Turcia, dar şi să lege nord-vestul Bulgariei cu sud-vestul României, mai ales că până acum accesul între cele două ţări se făcea în zonă doar cu ajutorul feribotului.
Problema cea mai mare apare însă chiar la capătul podului, căci prelungirea pe teritoriul românesc a Drumului European 79, DN 56 Calafat - Craiova, e o şosea îngustă, cu o singură bandă pe sens, plină de gropi. CNADNR a semnat contracte de modernizare a celor 84 de kilometri de șosea dintre Craiova și Calafat, însă lucrările vor fi încheiate abia spre sfârșitul acestui an.
În plus, reabilitarea presupune refacerea stratului rutier, dar nu și lărgirea drumului la două benzi pe sens. O altă problemă este aceea a liniei de cale ferată Calafat - Craiova, cu o lungime de peste 100 de kilometri, care se află în stare proastă.
Pentru locuitorii din Dolj, podul de peste Dunăre este o adevărată mană cerească. Ei speră ca după inaugurare, întreaga zonă să se dezvolte, inclusiv turismul, fie că este vorba despre persoanele aflate în tranzit, sau de cei care vor să descopere cu adevărat frumusețile locului.
Anul acesta, Compania Naţională De Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a anunţat că nu mai are finanţare pentru reabilitarea drumului dintre Calafat şi Craiova, dar nici pentru centura de ocolire a Craiovei. Până la inaugurarea podului, mai sunt doar câteva săptămâni, iar cei care vor intra pe aici în țară vor cunoaște România prin Calafat, un loc în care istoria încă se mai simte la fiecare pas.
Monumentul de la Calafat este, cu siguranță, un loc cu rezonanță națională. Aici, în 1877, întreaga zonă era un adevărat câmp de luptă. Atunci, în schimb, tunurile nu erau îndreptate către oraș ca acum, ci către Dunare. Pentru că bombardamentul pleca de la noi din țară, iar inamicul era lovit dincolo de fluviu.
Şi clădirile din Calafat au un aer parcă încremenit în timp. Arhitectura anilor 1900 o regăseşti la fiecare pas semn că zona a fost un important centru comercial în trecut. Clădirile somptuoase, bazoreliefurile sau priveliştile pitoreşti au darul să te facă să simţi oraşul Calafat ca un oraş al unor burghezi care nu s-au zgârcit când și-au ridicat reședințele.
Campania RAPORT DE ŢARĂ Digi24
În aşteptarea regionalizării, vreme de 21 de săptămâni, campania Raport de ţară face radiografia României reale. În fiecare zi, reporterii Digi24 transmit în direct din două judeţe ale ţării, din care, la final de săptămână, tragem linie şi adunăm împreună atuurile şi punctele slabe. Din Braşov, Sibiu, sau de oriunde în România, intraţi şi votaţi-vă judeţul preferat în secţiuneaRaport de ţară.