Studiourile cheltuie între 10 şi 15 milioane de dolari pentru a promova un film la premiile Academiei. Acestea ştiu însă că, dacă producţia va fi nominalizată sau chiar va lua un premiu, încasările vor justifica investiţia. De altfel, foarte multe producţii realizate cu buget mic au avut, datorită premiilor Academiei, ocazia de a ajunge la un public numeros.
Un exemplu este filmul „Black Swan”, de Darren Aronofsky, realizat cu un buget de 13 milioane de dolari. După ce producţia a primit 5 nominalizări la Oscar, iar Natalie Portman a fost premiată pentru rolul ei principal, filmul independent a câştigat în total aproape 330 de milioane de dolari. De asemenea, „The Artist”, realizat cu un buget de doar 15 milioane de dolari, a ajuns să strângă 133 de milioane de dolari. Mai ales că a câştigat premiul pentru cel mai bun film, cel mai bun regizor şi cele mai bune interpretări. Iar anul trecut, „American Sniper”, regizat de Clint Eastwood, a câştigat 550 de milioane de dolari, aproape de 10 ori mai mult decât a costat.
Semn că, nu o dată, buturuga cu buget mic răstoarnă filmele realizate cu o căruţă de bani.
Cea de-a 89-a ediție a Galei Premiilor Oscar este transmisă în direct de la Los Angeles pe 26 februarie şi poate fi vizionată şi fără traducere în limba română la Digi24 şi Digi Film.
Sosirea vedetelor pe covorul roşu din faţa renumitului Dolby Theatre din Hollywood, interviurile, ţinutele şi Gala Oscar prezentată de Jimmy Kimmel se văd în noaptea de duminică spre luni (26 spre 27 februarie), la Digi24 şi Digi Film, de la ora 02:00 şi până în jurul orei 06:30.