Anostă şi lipsită de informaţii pentru alegători, aşa cred liderii partidelor că este campania electorală. Noua lege electorală a interzis afişele cu care politicienii împânzeau oraşele şi tradiţionalele "atenţii" pentru popor. Efectul este benefic, admit şi candidaţii: nu mai sunt folosiţi bani negri în campanie.
Ultimul raport al Autorităţii Electorale Permanente arată că în această campanie s-au cheltuit în primele trei săptămâni aproape 7,5 milioane de euro. Politicienii sunt nemulţumiţi de rigorile legii.
Călin Popescu Tăriceanu, copreşedinte ALDE: „E a doua campanie anul acesta care se desfăşoară într-un cvasi-anonimat. Legislaţia în vigoare creează un deficit de democraţie.”
Robert Negoiţă, vicepreşedinte PSD: „Dacă mergem acum şi întrebăm oamenii pe stradă cred că jumătate cel puţin dintre dânşii nici măcar nu ştiu că suntem în campanie. E adevărat?”
Liberalii recunosc că centrul de greutate al campanie s-a mutat de la afişajul outdoor în mediul online şi a obligat candidaţii să iasă mai mult pe stradă.
Eugen Nicolăescu, vicepreşedinte PNL: „E o campanie care nu este agresivă, este o campanie care nu excelează în imagine publică afişată pe străzi sau în alte părţi”.
Diferenţa a fost remarcată şi de cei pe care încearcă să îi atragă de partea lor politicienii.
„Mi se pare o campanie dusă mai mult în media, foarte mult în media, pe reţelele de socializare, Facebook, bloguri”, spune un tânăr.
Noua lege electorală votată anul trecut obligă partidele să reducă semnificativ bugetele de campanie. În schimb, statul le va restitui celor care intră în Parlament banii cheltuiţi legal în campanie. De votul de duminica viitoare depind structura viitorului Parlament şi a viitoarei guvernări.