1911 - RALIU LEGENDAR
Acum 113 ani, 23 de mașini au plecat din 11 puncte din Europa, către aceeași destinație: Monte Carlo. Era prima ediție a raliului legendar al micului principat european.
Această primă ediție a fost foarte diferită de raliul pe care îl știm azi. S-au punctat inclusiv eleganța mașinii și cât de curată era la sosire. Primul câștigător a fost un francez.
Ediția din 1936 a Raliului Monte Carlo a fost câștigată de doi români: Petre Cristea și Ion Zamfirescu. Cei doi au concurat cu un Ford V8 făcut la uzina Ford din București.
1976 - ZBOR MAI RAPID CA SUNETUL
Avionul supersonic de pasageri Concorde a intrat în serviciu comercial cu Air France și British Airways. Primele rute au fost Londra - Bahrain și Paris - Rio.
Era începutul erei supersonice pentru transportul aerian de pasageri. Concorde era o revoluție tehnologică și un triumf al colaborării dintre Franța și Marea Britanie.
Totuși, Concorde nu a fost succesul comercial dorit. Doar 20 au fost construite, dintre care 14 au transportat pasageri. Era Concorde a durat 27 de ani, până în 2003.
1981 - MAȘINĂ DIN VIITOR
Într-o fabrică din Irlanda de Nord, construită special, a început producția unei mașini care părea venită din viitor: caroserie din inox și uși care se deschideau în sus.
Producția a continuat până în 1982 și s-a terminat după ce fondatorul firmei a fost prins că făcea trafic de droguri. Mașina a avut un loc de frunte în seria "Înapoi în viitor".
DeLorean DMC-12 era creația lui John DeLorean, fost șef la General Motors. Dar mai puțin cunoscut este faptul că era fiul unui imigrant român din Ardeal, Zaharia Delorean.
Editor : B.C.