Renault apelează la Nissan pentru a contracara supremația Chinei pe segmentul auto electric
Producătorul auto francez Renault este în discuţii avansate cu Nissan pentru a lansa pe piaţă niponă versiunea modelului electric Renault Twingo, în condiţiile în care partenerul de alianţă caută să accelereze oferta de vehicule electrice (EV) accesibile, pentru a contracara concurenţa din China.
O versiune electrică a popularei maşini de oraş a Renault, care ar urma să ajungă pe piaţă în 2026, ar urma să coste sub 20.000 euro, fiind un element cheie al planurilor producătorului francez de a contracara modelele low-cost ale mărcilor din China, precum BYD, relatează Reuters.
Renault negociase inițial cu grupul german Volkswagen să dezvolte în comun acest model și să împartă costurile. Însă discuţiile s-au încheiat în mai, fără niciun rezultat, iar producătorul auto francez a anunţat că va continua pe cont propriu.
UE a impus miercuri tarife de până la 45% producătorilor chinezi de vehicule electrice pe baterii (BEV), dar liderii din industrie spun că nu vor fi suficiente pentru a stopa extinderea cotei de piaţă a firmelor din statul asiatic.
Nissan deja lucrează cu Renault la modelul compact electric Micra. Compania niponă vrea să-şi extindă ofertele din Europa.
Renault învață din experiența chinezilor
Lansarea diviziei electrice a Renault, Ampere, nu a obținut succesul scontat. Din cauza cererii reduse pentru EV, planurile de listare a diviziei au fost anulate anul trecut.
Directorul general al Renault, Luca de Meo, susţine că nu sunt motive pentru reluarea planurilor privind listarea până când nu se va schimba atitudinea investitorilor faţă de vehiculele electrice.
„Adevărata întrebare este dacă suntem capabili să facem industria auto europeană competitivă în raport cu cea din China. Până în 2028, Ampere îi va ajunge din urmă pe cei mai buni jucători din China în privindţa performanţei produselor şi a costurilor într-un mediu european", a declarat şeful Renault.
Ampere intenţionează să folosească baterii litiu-fier-fosfat (LFP) la maşinile sale din 2026, care sunt mai rezistente şi mai ieftine decât alternativele cu nichel şi cobalt.
Renault a înfiinţat o echipă care studiază inovarea în China şi lucrează cu partenerii locali pentru a accelera dezvoltarea maşinilor sale.