Rebelii Houthi perturbă traficul maritim internațional în Marea Roșie. Economia globală se confruntă cu majorarea prețului mărfurilor
Atacurile din Marea Roșie ale rebelilor Houthi vor cauza întârzieri de transport maritim și vor crește prețul mărfurilor. Această amenințare reprezintă un nou risc de inflație pentru economia globală.
Companiile de transport maritim nu vor să mai tranziteze strâmtoarea Bab el-Mandeb atunci când navighează spre Marea Roșie din cauza rebelilor Houthi, care atacă navele comerciale.
Peste 20% dintre containerele care trec prin Canalul Suez transportă mărfuri din Asia către națiunile europene și mediteraneene, potrivit Bloomberg. Vapoarele vor fi nevoite să navigheze în jurul Africii în loc să urmeze ruta mai scurtă prin canalul egiptean.
Această deviere de la traseu va însemna costuri de transport mai mari și timp de livrare mai lung. Pentru ocolirea Africii, durata călătoriei este de 24 de zile, comparativ cu traversarea Mării Roșii, care durează aproximativ 14 zile. În funcție de viteza navei, se economisește un timp de expediere cuprins între 7 și 10 zile, dacă se trece prin Canalul Suez.
Marea Roșie este una dintre cele mai importante căi maritime din lume și generează aproximativ 14% din comerțul maritim global. Printre economiile cele mai afectate de schimbarea rutei comerciale se numără Grecia, Iordania, Sri Lanka și Bulgaria.