CNIR a trimis la ANAP documentația necesară proiectării și execuției celui mai dificil lot al Autostrăzii Unirii
Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a transmis vineri către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia necesară proiectării și execuției lotului 2B Grinţieş - Pipirig (31,5 km), cel mai dificil tronson al Autostrăzii „Unirii" - A8.
Potrivit CNIR, lotul respectiv este un proiect complex, deoarece include lucrări majore, precum tuneluri, viaducte, poduri şi pasaje, care necesită volume considerabile de excavare şi consolidări.
Lungimea pasajelor şi a tunelurilor de pe acest lot este de aproximativ 20 de kilometri, echivalentul a aproape 70% din lungimea întregului lot:
- 16 tuneluri (cel mai lung, de 940 de metri);
- 60 de poduri şi viaducte (două poduri de peste 1.000 de metri lungime - cel mai lung fiind podul peste râul Bistriţa şi DN 15 - de 1.275 metri).
„După criteriile actuale de evaluare, am prevăzut acordarea unui punctaj pentru utilizarea BIM (Building Information Modelling) şi am stabilit criterii pentru a încuraja incluziunea socială, respectiv angajarea persoanelor din judeţele Neamţ, Harghita, Mureş, Iaşi, Bacău şi Suceava", a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Durata de realizare a acestui proiect este de 54 de luni, dintre care 14 luni etapa de proiectare şi 40 de luni pentru execuţie. Termenul-limită pentru depunerea ofertelor în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) va fi stabilit după validarea din partea ANAP.
Secţiunea de munte Sărăţeni-Pipirig de pe Autostrada "Unirii"- A8 are o lungime de 116 kilometri şi include patru loturi:
- Lotul 1C Sărăţeni - Joseni (32,4 km) - publicat în SEAP, cu termen pentru depunere ofertelor 16 decembrie 2024;
- Lotul 1D Joseni - Ditrău (14,4 km) - publicat în SEAP, cu termen pentru depunerea ofertelor 25 noiembrie 2024;
- Lotul 2A Ditrău - Grinţieş (37,9 km) - publicat în SEAP, cu termen pentru depunerea ofertelor 19 decembrie 2024;
- Lotul 2B Grinţieş - Pipirig (31,5 km) - documentaţie transmisă, spre validare, către ANAP pe data de 1 noiembrie 2024.
Lotul 2B, care se desfăşoară în judeţul Neamţ, include un nod rutier lângă Tulgheş (UAT Grinţieş), conexiune cu lotul 2 A şi o descărcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2 C (Pipirig-Vânători Neamţ/Leghin) pentru a asigura funcţionalitatea independentă.