Poșta Română a implementat o platformă internă pentru monitorizarea fluxului de numerar

Compania Națională Poșta Română anunță că a finalizat implementarea aplicației „Control Numerar”, o soluție informatică dezvoltată intern pentru a permite monitorizarea fluxului de numerar „de la nivel central până la fiecare subunitate poștală”.
Proiectul a fost lansat în septembrie 2024 cu scopul de optimizare a proceselor financiare interne.
„Aplicația Control Numerar a fost realizată integral in-house, realizându-se o economie la bugetul Companiei de 50.000 de euro, reconfirmând angajamentul Poștei Române față de digitalizare și eficientizare a costurilor. Implementarea acestei soluții digitale marchează un nou pas în modernizarea companiei, consolidând poziția sa de lider în industria serviciilor poștale din România”, arată compania, joi, într-un comunicat de presă.
Potrivit sursei citate, printre beneficiile soluției informatice se află: monitorizare în timp real a soldului de numerar din fiecare subunitate poștală; securitate avansată, prin control riguros al fondurilor disponibile; automatizarea rapoartelor financiare, facilitând verificările interne; optimizarea fluxului de numerar, reducând costurile de transport și asigurare; accesibilitate prin platforma web, disponibilă exclusiv în rețeaua IT a Poștei Române.
De asemenea, odată cu implementarea aplicației se așteaptă reducerea timpului de procesare a tranzacțiilor financiare, minimizarea erorilor umane prin automatizare, prevenirea deficiențelor de numerar prin monitorizare exactă, reducerea riscului de fraude prin controale automatizate, dar și optimizarea costurilor prin ajustarea ridicărilor de numerar în funcție de necesarul real.