Grupul Renault a primit ajutor de la statul român. Valoarea totală a subvențiilor depășește 600 de milioane de lei

Alexandru Gologan Data publicării: Data actualizării:
grup renault
sursa: profimediaimages.ro/

Ministerul Finanţelor a sprijinit 7 proiecte de investiţii pentru cele 3 societăţi ale Grupului Renault, în valoare totală de peste 2,242 miliarde lei, care generează 1.478 de noi locuri de muncă, iar ajutorul de stat acordat este în valoare totală de maximum 644,55 milioane lei, a transmis instituţia, printr-un comunicat. Toate acestea în contextul în care Dacia, parte a grupului francez, se pregătește de primele disponibilizări voluntare.

Ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, a efectuat marţi o vizită de lucru la Centrul Tehnic Titu al Grupului Renault, una dintre cele mai importante platforme de cercetare şi dezvoltare ale companiei în Europa.

„Dacia-Renault este un exemplu de bune-practici şi un investitor important în economia românească. Unul dintre principiile după care mă ghidez, ca ministru al Finanţelor, este acela că investiţiile de anvergură în economie generează, pe lângă locuri de muncă, şi dezvoltarea unui sector foarte important, un efect multiplicator pentru dezvoltarea regională", a subliniat ministrul Finanţelor.

În cadrul întâlnirii, Marcel Boloş a reiterat dorinţa Guvernului să creeze un mediu favorabil pentru dezvoltarea afacerilor şi pentru atragerea de noi investiţii, atât prin politici fiscale echilibrate, cât şi prin susţinerea inovaţiei şi a digitalizării.

Însă, una dintre problemele fundamentale ignorate de oficiali o reprezintă restructurările din industria auto. Marii producători au anunțat închiderea fabricilor istorice. De vină pentru această situație ar fi competiția injustă cu rivalii chinezi dar și lipsa unei infrastructuri fiabile pentru dezvoltarea mașinilor electrice în Europa.

În contextul în care vânzările au scăzut, pentru că mașinile europene nu au fost suficient de competitive și atractive ca preț, afacerea a devenit neprofitabilă pentru companii. Invariabil, primii care au de suferit sunt muncitorii.

Așa se face că, deși statul român a finanțat operațiunile grupului Renault în țară, Dacia se vede nevoită să pună în aplicare primele disponibilizări voluntare. Ca în orice afacere, tăierea costurilor rămâne prioritară, iar forța de muncă este prima tăiată de pe listă în perioadele de criză.