Gigantul Nike revizuiește estimările financiare înainte de venirea noului director. Acțiunile companiei au scăzut 

G.C. Data publicării:
nike
sursa: shutterstock.com/

Nike, cel mai mare producător de articole sportive la nivel global, a retras estimările financiare după ce vânzările s-au situat sub așteptări, subliniind provocările cu care se va confrunta noul director general, Elliott Hill, când va prelua conducerea companiei la sfârșitul acestei luni.

În timpul unei întâlniri cu analiștii, directorul financiar Matt Friend a declarat că decizia a fost luată din cauza schimbării conducerii. Acțiunile Nike au scăzut cu 8% marți, la ora 17:13, în timpul tranzacțiilor de la New York, scrie Bloomberg.

Compania a raportat o scădere a veniturilor în primul trimestru fiscal cu 10%, ajungând la 11,59 miliarde de dolari, sub estimările a analiștilor. Scăderile au fost deosebit de accentuate în America de Nord și în regiunea care include Europa, Africa și Orientul Mijlociu, în timp ce brandul Converse a rămas o divizie problematică.

Nike își revizuiește, astfel, obiectivele, pe măsură ce Hill preia conducerea celui mai mare producător de încălțăminte din lume, într-una dintre cele mai dificile perioade din ultimele decenii. Investitorii așteaptă cu nerăbdare să audă abordarea lui Hill de redresare a companiei.

Directorul executiv al Nike, John Donahoe, își va încheia mandatul luna aceasta, după o perioadă în care compania s-a confruntat cu rezultate slabe. 

Nike se află în mijlocul unei restructurări mai ample după ce și-a schimbat strategia pentru a vinde direct consumatorilor. Criticii susțin însă, că în acest proces de extindere a vânzărilor în propriile magazine și pe site-ul Nike, compania a pierdut din vedere inovația și nu a reușit să producă tipurile de pantofi sport revoluționari pentru care era cunoscută.

Gigantul de articole sportive a pierdut cotă de piață în favoarea unor competitori, inclusiv noile branduri On și Hoka, iar compania și-a redus prognoza în iunie, ceea ce a dus la o vânzare masivă de acțiuni. Acțiunile Nike, care au scăzut cu 24% de la începutul anului, au crescut cu aproape 10% după anunțarea schimbării de conducere.

În timpul mandatului lui Donahoe, Nike a crescut vânzările anuale de la 39,1 miliarde de dolari în anul fiscal 2019 la 51,4 miliarde de dolari în anul fiscal 2024. În timpul pandemiei de coronavirus, vânzările online au explodat, iar strategia de a transforma Nike părea să funcționeze. Cu toate acestea, pe măsură ce Nike a depus eforturi pentru a-și înlătura partenerii de distribuție en-gros, a deschis calea pentru o mulțime de competitori noi.

La începutul acestui an, Donahoe a recunoscut că Nike a mers prea departe în eforturile sale de a se îndepărta de partenerii de distribuție en-gros și a spus că producătorul este în proces de a corecta această situație. În decembrie, a anunțat, de asemenea, un plan amplu de restructurare pentru a reduce costurile cu aproximativ 2 miliarde de dolari în următorii trei ani. Ulterior, a anunțat că va elimina 2% din forța sa de muncă, adică mai mult de 1.500 de angajați, pentru a putea investi în domenii de creștere, precum produse pentru alergat, categoria de produse pentru femei și brandul Jordan.