Podcast Criza transportului din București nu e doar o afacere a Capitalei. Cum și-a agățat fiecare prim-politician, la chei, brelocul STB
O edițe în care Cătălin Nunu vorbește cu jurnalistul Adrian Cojocaru despre transformările RATB și culisele unei companii transformate într-o unealtă politică.
Aproape o săptămână, bucureştenii au stat prinşi între sindicalişti şi statul care, pur şi simplu, nu a reuşit să pună în aplicare o decizie a unei instanţe. Nu e doar o afacere a Capitalei - în ultimii 5 ani, primăria a virat în conturile STB aproape 4 miliarde de lei, cam de 2-3 ori cât bugetul pe un an al unui oraș mare precum Timișoara, Iași ori Oradea - o companie care nu produce suficient cât să se autofinanțeze.
Şi, totuşi, ce firmă privată ar fi supravieţuit în tot acest timp în pierdere? Ce fel de companie privat şi-ar permite să nu funcţioneze 5 zile? Fără precedent este refuzul respectării hotărârii judecătorești.
Prins într-o încleştare politică, singura victimă e plătitorul de bilete. Întârzieri, nervi - bani aruncaţi pe ride sharing şi o revoltă care are toate şansele să nu schimbe nimic din eficienţa unei companii subvenţionate şi supradimensionate.
Aproape 900 de milioane de lei a virat municipalitatea doar anul trecut în bugetul Societății de Transport, ceea ce înseamnă aproape 15% din toți banii pe care îi are primăria. O discuție în această ediție Digi Context realizată de Cătălin Nunu cu Adrian Cojocaru, unul din reporterii care au urmărit atent schimbările RATB și culisele unei companii transformate într-o unealtă politică.
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News