Live

Reclamele politice trebuie să informeze dacă au fost create cu AI. De când intră în vigoare noile reguli Google

Data publicării:
Compania cere ca reclamele politice să dezvăluie și cine a plătit pentru ele. Imagine cu caracter ilustrativ. Sursa foto: Profimedia Images

Google va cere în curând ca reclamele politice de pe platformele sale să informeze oamenii când imaginile și sunetul au fost create folosind inteligența artificială (AI), informează BBC.

"Un set de reguli a fost creat ca răspuns la „prevalența tot mai mare a instrumentelor care produc conținut sintetic”, a declarat un purtător de cuvânt al Google pentru BBC.

Schimbarea este programată să intre în vigoare în noiembrie, cu aproximativ un an înaintea următoarelor alegeri prezidențiale din SUA.

Există temeri că AI va supraalimenta dezinformarea în jurul campaniilor electorale

Politicile publicitare existente ale Google interzic deja manipularea media digitale pentru a înșela sau induce oamenii în eroare cu privire la politică, probleme sociale sau chestiuni de interes public.

Dar această actualizare va cere ca reclamele legate de alegeri să „dezvăluie în mod clar” dacă acestea conțin „conținut sintetic” care descrie persoane sau evenimente reale sau cu aspect realist.

Google a sugerat să fie introduse etichete precum „această imagine nu descrie evenimente reale” sau „acest conținut video a fost generat sintetic” care să funcționeze ca semnalizatoare.

Afirmațiile false care ar putea submina încrederea în procesul electoral sunt, de asemenea, interzise de Google, conform politicii publicitare a gigantului tehnologic.

Compania cere ca reclamele politice să dezvăluie cine a plătit pentru ele și face mesajele disponibile într-o bibliotecă de anunțuri online.

Avertismentele de conținut modificat digital în anunțurile electorale trebuie să fie „clare și vizibile” 

Exemplele de ceea ce ar justifica o etichetă includ imagini sintetice sau audio care arată o persoană spunând sau făcând ceva ce nu a făcut sau descriind un eveniment care nu a avut loc.

În martie, o imagine falsă a fostului președinte american Donald Trump, care arată în mod fals că este arestat, a fost distribuită pe rețelele de socializare. Imaginea a fost creată de instrumente AI.

Tot în martie, a circulat un videoclip deepfake în care președintele ucrainean Volodymyr Zelensky vorbește despre predarea Rusiei.

În iunie, un videoclip al candidatului Ron DeSantis care îl atacă pe fostul președinte Trump prezenta imagini cu marcaje că au fost create folosind AI.

Videoclipul distribuit într-un tweet conținea fotografii care păreau să fi fost modificate pentru a-l arăta pe Trump îmbrățișându-l pe Anthony Fauci, un membru cheie al grupului operativ care se ocupa de problemele coronavirusului în SUA, și sărutându-l pe obraz.

Experții în inteligență artificială au declarat pentru BBC că, în timp ce imaginile falsificate nu sunt nimic nou, viteza progresului în domeniul AI generativă și potențialul de utilizare greșită este ceva de care trebuie să ne îngrijorăm.

Google a declarat că va continua să investească în tehnologie pentru a detecta și elimina un astfel de conținut.

Editor : M.I.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Nicușor Dan: „Ieșirea unui partid din coaliție ne-ar lăsa cu un sprijin parlamentar șubred”. Ce spune primarul despre Călin Georgescu

Apărarea TikTok, după ce Comisia Europeană a anunțat o investigație: „Eliminăm conținutul care încalcă regulile”

„Fac altele, dar cu alte nume, bănuiesc”. Ce se întâmplă cu buletinele de vot de la turul II al alegerilor prezidențiale

Cum se simt românii după cele mai tensionate alegeri prezidențiale. ”Tremur! Ne-a învrăjbit și ne-a speriat în halul acesta”

Partenerii noștri