A început sezonul fraudelor cu oferte de vacanțe pentru Crăciun și Revelion. „Fiind atrași de preț, cad în plasă destul de ușor”
A început sezonul întrebărilor „Ce faci de Revelion sau de Crăciun?” care sunt pe buzele tuturor, iar infractorii ciberneticii profită de asta. Fraudele cu vacanțe cumpărate online cresc în această perioadă, iar metodele folosite sunt din ce în ce mai bine puse la punct. Victimele își oferă rapid datele personale, iar până când rămân fără banii din conturi mai este doar un pas. Specialiștii avertizează, sunt câteva elemente care indică o posibilă tentativă de fraudă online.
Cât ne costă vacanțele în străinătate. Destinațiile cu cea mai ieftină mâncare
Doi din trei români preferă să-și facă vacanța în țară
Vacanță de coșmar pentru sute de români. Zeci de zboruri au fost anulate sau amânate
Vacanța unor români în Grecia s-a transformat într-un coșmar
Medicamentele pe care le puteți lua în bagaj, în vacanță
România, ocolită de turiștii străini
Reacția unui bărbat venit din Cehia la o terasă în România
Prețurile pentru vacanța de 1 Mai și Paște au crescut cu 15%
Românii care merg în vacanță în străinătate să plătească o taxă (propunere)
Infractorii cibernetici ajung cel mai ușor la clienți prin oferte false, adesea chiar la pensiuni care chiar există. Perioada care precede sezonul sărbătorilor de iarnă este cea în care, spun administratorii de pensiuni, se confruntă cel mai des cu tentative de înșelăciune online. Infractorii ajung până la a fura cu totul imaginea și conturile unităților de cazare.
Aneta - administrator pensiune: În numele unității noastre de cazare au postat anunțuri cum că închiriază de Crăciun și revelion, bineînțeles că prețul era sub prețul pieței. Vă dați seama că ne este greu, ne e greu să creadă toată lumea, deși clienții pe care îi avem știu la ce standarde lucrăm și știu că prețul nostru este cel real și cel corect cu realitatea. Au luat exact pozele noastre, pe care le avem pe site și le-au postat. Am încercat să luăm legătura cu ei, și clienții noștri, dar bineînțeles că ne-au blocat. Mai ales în perioada revelionului, atunci cererea este foarte mare și, bineînțeles că unii fiind atrași de preț, cad în plasă destul de ușor și am mai auzit și pe alții care au fost în situația noastră.
Plata unui avans mult prea mic, spun specialiștii, este doar un semn care ar trebui să îi pună pe gânduri pe potențialii clienții dar sunt și alte detalii care, spun aceștia, ar trebui să fie luate în vedere.
Mihai Rotariu - purtător de cuvânt, Directoratul Național de Securitate Cibernetică: Să folosim, eventual, un instrument de plată care are în balanță o sumă limitată. Căutați adresa respectivă pe Google, folosiți funcționalitatea de Street View și vedeți dacă unitatea de cazare există și arată ca în poze, verificați, eventual, adresa online, să nu existe și alți proprietari la acea adresă, contactați pe cei care v-au făcut oferta și cereți detalii suplimentare și, încă o dată, evitați trimiterea banilor în avans, dacă nu este obligatorie această opțiune.
Și lipsa recenziilor, spun specialiștii, ar trebui să îi pună pe gânduri pe clienți, care ar trebui să verifice, inclusiv dacă site ul are un număr de telefon real, iar celor care cred că au fost victimele unei înșelăciuni online le este recomandat să anunțe imediat poliția.
Editor : A.P.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News