Preşedintele Renault Nissan Mitsubishi, Carlos Ghosn, a fost arestat la Tokyo
Preşedintele Nissan, Carlos Ghosn, va fi arestat de către procurori din Tokyo pentru că ar fi încălcat legea care reglementează instrumentele financiare şi bursa, a relatat publicaţia japoneză Asahi, citată de Reuters.
ACTUALIZARE 13:40 - Preşedintele director general al alianţei auto Renault-Nissan-Mitsubishi Motors, Carlos Ghosn, a fost arestat luni la Tokyo, informează postul public de televiziune din Japonia (NHK), după ce anterior Ghosn a fost acuzat de nereguli de către constructorul nipon Nissan Motor Co, informează AFP.
„Parchetul din Tokyo l-a arestat pe Carlos Ghosn fiind bănuit de încălcarea legislaţiei financiare”, susţine NHK.
Informaţia a fost confirmată şi de cotidianul nipon Yomiuri.
Citiți și:
Anunțul preşedintelui Franţei după arestarea șefului Renault - Nissan - Mitsubishi
Anterior, constructorul auto japonez Nissan Motor Co a organizat o conferinţă de presă la sediul său de la Yokohama, la periferia capitalei Tokyo, ocazie cu care a informat că preşedintele Consiliului de Administraţie, Carlos Ghosn, „timp de mai mulţi ani”, a declarat la fisc venituri inferioare valorii reale. Conform rezultatelor unei anchete interne, „au fost descoperite alte nereguli, precum utilizarea bunurilor companiei în scopuri personale”, a informat constructorul auto japonez, care a adăugat că va propune Consiliului de Administraţie demiterea lui Carlos Ghosn „în cel mai scurt timp posibil”. Nissan a precizat că a furnizat informaţii procurorilor şi cooperează cu aceştia în cursul anchetei lor.
Ghosn este președinte şi director general al grupului auto francez Renault. Conduce de asemenea grupul Renault Nissan Mitsubishi.
Potrivit site-ului publicaţiei Asahi, care citează surse implicate în investigaţie, Ghosn este suspectat că şi-ar fi subestimat veniturile în declaraţiile sale financiare şi a acceptat să discute în mod voluntar cu procurorii japonezi.
Un purtător de cuvânt al Nissan a spus că producătorul auto japonez verifică această informaţie.
Un purtător de cuvânt al Renault, contactat de Bloomberg, nu a fost disponibil pentru informaţii imediate.
Acţiunile Nissan au scăzut cu 7,6%, la 7,2 euro pe unitate, la bursa din Germania, în timp ce titlurile Renault au coborât cu 2,4%, la 62,08 europe pe unitate, la bursa din Paris.
În vârstă de 64 de ani, Carlos Ghosn este cel care a dus alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi în fruntea industriei auto mondiale, o reuşită care i-a adus o remuneraţie uneori contestată. Potrivit firmei de consultanţă Proxinvest, pentru diferitele sale poziţii în cadrul alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi, Carlos Ghosn a fost recompensat în 2017 cu 13 milioane de euro, dintre care 7,4 milioane euro le-a primit în calitate de CEO al Renault.
Aflat la conducerea grupului francez Renault din 2005, Carlos Ghosn a reuşit să câştige încrederea acţionarilor prin rezultatele pe care le-a obţinut atât la Renault cât şi la partenerul japonez Nissan. "Un lider este înainte de toate cineva care generează performanţă", spunea Carlos Ghosn.
Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile cu 10,6 milioane unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota.
Sub conducerea lui Carlos Ghosn, alianţa Renault-Nissan s-a consolidat financiar şi a fost primul grup care a investit sume consistente în automobilele electrice, astfel că în prezent este lider mondial pe acest segment. După ce iniţial alianţa Renault-Nissan a fost ridiculizată pentru investiţiile în automobilele electrice, recent concurenţa a început să urmeze acest exemplu astfel că piaţa a luat avânt.
În calitate de preşedinte director general al alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi Motors precum şi de preşedinte director general la Renault şi de preşedinte al consiliilor de administraţie de la Nissan şi Mitsubishi, Carlos Ghosn este votul cheie care asigură echilibrul într-un grup extins. Ghosn a reuşit să combine stiluri de guvernanţă distincte, care respectă diferenţe culturale, astfel încât alianţa să poată să realizeze economii de scară comparabile cu cele ale unei societăţi integrate.
În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun, etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Sursa: News.ro, Agerpres
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News