Live

Piața auto din România suferă: clienții nu se mai uită la mașini noi și se decid greu și la cele second-hand

Data actualizării: Data publicării:
Foto: Guliver/GettyImages

În luna august 2020 înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 52,6% față de aceeași lună din 2019, ajungând la 12.900 de unități (autoturisme și vehicule comerciale, autocare și speciale), arată datele DRPCIV (Direcția Regim Permis de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor) citate de APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Autovehicule).

Dintre acestea, 11.157 au fost autoturisme noi, iar scăderea acestora față de august 2019 a fost de 51,9%. Raportându-ne la perioada ianuarie-august 2020, față de perioada ianuarie-august 2019, scăderea este de 37,5%, de la 118.003 la 73.723 unități.

Cele mai vândute mărci de autorisme noi luna trecută au fost Dacia (3.757 unități), Volkswagen (892 unități), Renault (766 unități), Skoda (742 unități) și Toyota (616 unități).

În primele opt luni, cele mai căutate mărci auto noi au fost Dacia (22.706 unități), Volkswagen (5.800), Skoda (5.742), Renault (5.613) și Hyundai (4.609).

Vânzările de mașini second-hand au scăzut, dar mai puțin

În august 2020 au fost înmatriculate 29.759 de autoturisme rulate, în scădere cu 16,2% față de august 2019. Totodată, în primele opt luni ale anului au fost înmatriculate 293.507 de autovehicule second-hand, cu 17,7% mai puține decât în intervalul ianuarie-august 2019.

În primele opt luni, cele mai căutate mărci auto second-hand au fost Volkswagen (59.736 unități), BMW (24.616), Audi (24.269), Ford (18.296) și Opel (17.851).

Editor web: V.M.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

Țiriac a plătit 7.500.000 € și vrea să fugă de tot într-o destinație total surprinzătoare, după ce și-a donat toată averea

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Cererea globală de autoturisme va crește, arată un sondaj. Ce alege Europa între electrice, hibrid sau benzină

Piața auto. La fiecare mașină nouă înmatriculată, aducem alte trei din străinătate. Care au fost mărcile preferate ale românilor 

Nu, vehiculele electrice nu au murit, dar sunt, totuși, într-un fel de comă (Politico)

Mașinile electrice chinezești „Made in Europe”, o ameninţare pentru constructorii locali. Chinezii vor să-și mute producția aici

Partenerii noștri