Mașinile autonome, departe de producția pe scară largă. Peste 70% dintre americani nu ar cumpăra un astfel de vehicul
Dezvoltarea maşinilor autonome s-ar putea dovedi un pariu neprofitabil. Pentru moment, cel puţin. Şi asta pentru că jumătate dintre americani nu au încredere în maşinile care se conduc singure pentru că le consideră mai periculoase decât cele conduse de oameni.
Șoferii care conduc agresiv pot fi reclamați online începând de astăzi
Șoferul elvețian autointitulat „nepotul lui Dracula” a fost arestat preventiv
Pot armatele lumii să țină pasul cu tehnologia?
Un polițist sare din mașină și lovește cu pumnii și picioarele un șofer
Momentul în care mai mulți șoferi ridică bariera cu mâna și traversează calea ferată
Explicațiile ministrului Sănătății despre testele antidrog
Ciolacu susține OUG antidrog
Un șofer a scăpat controlul mașinii și s-a izbit de un indicator în zona unde tocmai fusese instalat un limitator inteligent de viteză
Șofer filmat pe contrasens pe autostrada Sibiu-Cluj
O lovitură puternică pentru companiile care dezvoltă acest tip de vehicul este fapul că peste 70% dintre americani nu se declară dispuşi să cumpere o maşină complet autonomă. Aceste cifre scot în evidenţă provocările pe care trebuie să le înfrunte producătorii, care acum investesc masiv în dezvoltarea tehnologiei, dar nu şi în convingerea oamenilor. O investiţie care, din cauza reticenţei, ar putea fi recuperată peste ani buni.
Jumătate dintre adulții americani consideră că vehiculele autonome sunt mai periculoase, iar două treimi au spus că nu vor renunţa niciodată la controlul maşini, arată un sondaj de opinie realizat de Reuters.
Reticența clienților de a plăti pentru sisteme de conducere autonomă este o problemă
Deşi dezvoltatorii de tehnologie fac progrese, sondajele sugerează că eforturile industriei de a mări încrederea publică și cererea sunt pe planete separate. Rezultatele vin ca un duş rece pentru producătorii de automobile şi camioane, companiile de livrare a mărfurilor dar şi pentru cele de tehnologie şi ride-sharing. Practic, pentru toate firmele care investesc masiv în dezvoltarea de vehicule autonome şi pentru care neîncrederea publică și reticența de a plăti pentru sisteme de conducere autonomă sunt o problemă tot mai urgentă.
Tehnologia nu este încă familiară. Un număr relativ mic de americani au văzut sau au călătorit cu un vehicul autonom, iar experții consultaţi de Reuters sunt de părere că suspiciunile legate de această tehnologie pot fi îndepărtate abia după ce aceasta va deveni mai prezentă şi mai prietenoasă.
Autorităţile sunt reticente cu privire la gradul de siguranţă pe care îl pot oferi astfel de automobile
Totuși, dezvoltarea pe scară largă a vehiculelor complet autonome este la ani de zile distanță. Divizia Waymo a grupului Alphabet a construit o mică flotă de vehicule autonome pentru a oferi călătorii clienților din Arizona, iar alte companii au astfel de maşini în circulație pe drumurile publice, însă doar pentru teste. Şi asta pentru că dezvoltatorii încearcă de peste doi ani să determine Congresul Statelor Unite să adopte o lege care să aprobe automobilele autonome.
Autorităţile sunt de asemenea reticente cu privire la gradul de siguranţă pe care îl pot oferi astfel de automobile.
Deocamdată Congresul a blocat proiectele favorabile industriei de profil, iar accidentul mortal în care a fost implicat un vehicul autonom de la Uber a cântărit mult în această decizie.
Americanii sunt de părere că maşinile autonome ar trebui să respecte nişte standarde de siguranţă mai ridicate decât vehiculele tradiţionale.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News