Francezul care a reinventat mașina-simbol a României. Cum se poate face un Logan electric în 2 zile
Un francez stabilit în România vrea să revoluţioneze industria auto de la noi. El a creat prima Dacia Logan electrică. Cu bateria plină, maşina poate parcurge sute de kilometri. E nevoie de o investiţie de 15.000 de euro, spune inginerul care a găsit deja şoferi interesaţi să-şi transforme autoturismele.
Meteorologii anunță vreme caldă
Un șofer polonez circula cu TIR-ul pe contrasens, pe A1
Un mal de pământ s-a prăbușit peste patru muncitori
Telemedicină cu scandal. Șase aparate de radiologie noi zac nefolosite în spitalele din Bihor
Postul Crăciunului, ținut cu bunătăți făcute în casă
Cum îl descrie Sylvester Stallone pe Donald Trump
Câți bani sunt dispuși românii să cheltuie anul acesta de Crăciun
Incendiu puternic într-un bloc din Sectorul 3 al Capitalei. Două persoane au fost evacuate
O femeie ar fi furat produse medicale dintr-un spital din Capitală. Acestea erau apoi vândute de soțul ei în cabinete stomatologice
Faceţi cunoştinţă cu Dacia electrică şi cu inventatorul ei, Marc Areny, un inginer francez care a venit în România în urmă cu 8 ani şi a decis să se stabilească în ţara noastră.
„Căutăm o viață mai adevărată, mai autentică. Parcă România suna... mă așteptam să fie cum era Franța acum 50 de ani. Nu-i așa. Așa e la țară, însă la oraș mi se pare că e mai mdoern decât în Franța”, spune el.
Şi-a dorit şi un autoturism modern, aşa că a reinventat maşina simbol a României.
„Am zis: hai să trec la o mașină electrică, mi se pare tehnologia cea mai interesantă. Fiind în România, mi-a părut evident că trebuie să facem un Logan electric. E o mașină românească și sunt o grămadă”, spune Marc Areny.
Transformarea durează două zile şi costă aproximativ 15.000 de euro.
„Înlocuim motorul termic cu un motor electric. Vine cuplat la cutia de viteză și adăugăm niște baterii, pe care le așezăm unde găsim loc, unde a fost rezervorul, în portbagaj, sub capotă, depinde de mașină”, spune Marc Areny.
Dacia electrică are o autonomie de 250 de kilometri, iar viteza maximă e 110 kilometri pe oră. O încărcare completă durează aproape două ore. Pentru că experimentul Loganului electric e un succes, francezul îşi oferă serviciile oricui îşi doreşte să-şi transforme maşina clasică într-una electrică.
„E ultra superb. Nu am cuvinte. În primul rând, e o senzație aparte când conduci. E cu totul altceva. E liniște înăuntru, nu se aude nimic. Nu mai ai nicio consumabilă. Bateriile sunt garantate 400.000 de kilometri Nu mai am bujii, nu mai ai curele, nu mai ai ulei, nu mai ai filtre, nu mai ai nimic”, spune Mircea, șofer.
Marc spune că românii evită deocamdată maşinile electrice, din cauza preţului, care poate să ajungă la câteva zeci de mii de euro.
„În Franța da, sunt mai multe mașini electrice, că au bani, dar când vorbesc francezii despre mașini electrice, habar n-au, nu sunt specialiști. Aici, oamenii habar au, sunt ingineri, cred că poporul român este unul destul de informat, foarte descurcăreți”, spune Marc Areny.
Românii care vor să-şi cumpere un autoturism electric nou primesc din partea statului un voucher în valoare de 10.000 de euro.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News