Femeie lovită mortal de o maşină autonomă Uber. Accidentul din Arizona e mai mult decât un incident
Accidentul din Arizona, în care o femeie a fost lovită mortal de o maşină autonomă Uber e mai mult decât un incident- poate să încetinească violent o întreagă industrie şi să determine costuri de miliarde de dolari. E o întreagă dezbatere dacă nu cumva companiile auto s-au grăbit şi dezvoltarea în direcţia maşinilor autonome este forţată dincolo de limitele actuale ale tehnologiilor.
Pandemia ne-a scos din pantofi și ne-a băgat în papuci
Klaus Iohannis amână desemnarea premierului. „Coaliția pro-europeană continuă negocierile. Sunt optimist”
George Simion a mers la Palatul Cotroceni, pentru consultări, dar a anunțat că nu intră: „AUR nu recunoaște legitimitatea lui Iohannis”
Consultări la Palatul Cotroceni. Coaliția a stat sub 20 de minute. Partidele extremiste AUR, POT și SOS au refuzat să meargă
Ploi și lapoviță, în aproape toată țara. Meteorologii anunță și temperaturi de până la -15°
Elena Lasconi, după consultările cu Iohannis: „Am fost să îi transmitem că mandatul lui s-a încheiat şi că trebuie să-şi dea demisia”
Circul continuă în Parlament: Becali spune cum a făcut facultatea fără prezență. Șoșoacă jignește jurnaliștii. AUR îl atacă pe Iohannis
Influencerul Makaveli, amenințări din Parlament cu limbaj suburban: „Ascundeți-vă soțiile. Fiți cuminți, mergeți pe vârfuri”
Surse: Liberalii strâng semnături pentru a-l propune pe Crin Antonescu candidat comun la prezidențiale. PSD nu l-ar refuza
Uber, General Motors şi Toyota sunt doar câteva dintre companiile care au cerut autorităţilor licenţe pentru a scoate pe străzi autoturisme care se conduc singure.
Uber a primit undă verde pentru Arizona, acolo unde testa maşina autonomă implicată în accident, în parteneriat cu Volvo. Dar a marcat şi o premieră nefericită: prima persoană lovită mortal de o maşină fără şofer.
Companiile auto au admis, încă de la început, că astfel de accidente pot avea loc şi că publicul nu ar trebui să reacţioneze negativ. Date recente arată că, doar în Statele Unite, aproape 40 de mii de oameni mor anual în accidente rutiere provocate de şoferi
Cei care apără tehnologia care stă la baza maşinilor autonome spun că aceste autoturisme sunt mai sigure. Contestatarii atrag atenţia că încă nu sunt folosite la scară largă, pentru a putea compara statisticile.
Dara Kerr, jurnalist CNET: „În urmă cu un an, se credea că maşinile fără şofer vor apărea pe străzi mult mai târziu. Dar nu a fost aşa, sunt probabil 20 de companii sau mai multe care dezvoltă această tehnologie şi se grăbesc să le testeze pe drumuri. Cred că acest accident arată că s-a întâmplat mult prea repede”.
Accidentul mortal provocat de maşina autonomă Uber deschide şi calea unor discuţii legate de modul în care ar putea fi reglementată această nouă tehnologie. Unii membri ai Congresului american cred că trebuie votate legi separate pentru vehiculele fără şofer. Este o provocare: legislaţia trebuie, pe de o parte, să nu frâneze inovaţia, iar pe de altă parte să ia în calcul siguranţa oamenilor. Acum este neclar cine e tras la răspundere în cazul unui accident mortal provocat de o maşină fără şofer.
În iulie 2016, spre exemplu, o persoană care conducea un model Tesla pe modulul semi-autonom a murit după ce s-a izbit de o remorcă. După mai multe luni de ancheta s-a stabilit că sistemul dezvoltat de Tesla nu avea niciun defect şi singurul vinovat este şoferul. Industria auto se confruntă, odată cu acest accident, cu un moment de cotitură. Existenţa unei victime a maşinii autonome va prelungi dezbaterea despre legislaţia care să guverneze acest sistem.
FOTO: Shutterstock
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News