Elon Musk sugerează că Tesla va construi în Germania o mașină mai ieftină decât Model 3
Tesla ar urma să construiască în Europa un model compact de tip hatchback, a dat de înțeles Elon Musk, CEO-ul constructorului american, în timpul unei conferințe din Germania.
Musk a mai dat de înțeles acest lucru în trecut și a vorbit din nou despre o mașină electrică mai accesibilă pentru clienții din Europa, scrie revista Autocar.
"În Europa ar avea sens să construiești un model compact", a declarat Elon Musk, potrivit agenției Bloomberg. "Sunt sigur că o vor face și alții". Cu toate acestea, Musk n-a dat detalii suplimentare privind un posibil nou model.
Se crede că noul model, destinat piețelor din Europa, ar putea fi o varianta restilizată a Tesla Model 3 și ar urma să fie produs alături de berlină la noua uzină a contructorului de lângă Berlin.
Într-o discuție cu investitorii și analiștii petrecută în prima parte a anului, Musk a insistat că "nu vom atinge succesul în misiunea noastră dacă nu vom face mașinile accesibile". "Ce mă deranjează cel mai tare în acest moment este faptul că mașinile noastre nu sunt suficient de accesibile. Trebuie să reparăm asta", a adăugat el. Deși nu a oferit detalii, pentru a păstra viitoarele lansări Tesla drept surprize, Musk a spus: "Se poate presupune că vom construi un model compact și probabil un model de capacitate mai mare".
Este posibil ca acest plan să mai aibă de așteptat, având în vedere că Tesla încă nu a început producția camionului Semi, supercarului Roadster și camionetei Cybertruck, însă un model mai accesibil decât Model 3 este crucial pentru a face Tesla un concurent real pentru Volkswagen (ID 3) și Peugeot (e-208) în Europa.
Se crede că fabrica Tesla din Germania, care ar urma să înceapă producția în iulie 2021, va fi locul unde va lua naștere un model mai mic și mai ieftin, datorită unei echipament descris de Musk drept "o revoluție în domeniul ingineriei caroseriilor auto": un aparat uriaș de turnare în aluminiu.
Considerat o premieră în producția în masă, aparatul simplifică procesul asamblării unui șasiu unicorp, produs în mod obișnuit prin sudare și lipire.
Elon Musk spune că acest proces, folosit deja la fabrica Tesla din California pentru SUV-ul Model Y, reduce numărul componentelor folosite de la 70 la doar 2.
Echipamentul ar putea, teoretic, să ușureze transformarea Model 3 dintr-o berlină într-un hatchback. Deși asta ar reduce costurile de producție și ar face un nou model mai competitiv în fața ID 3, Tesla ar trebui probabil să reducă și puterea și autonomia. Cu toate acecstea, cum cel mai lent Model 3 atinge 100 km/oră în 5,3 secunde, Tesla ar putea reduce performanța și tot și-ar depăși rivalii.
Editor : V.M.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News