14 companii concurează pentru a duce oameni pe Lună
NASA vrea să trimită prima femeie și următorul bărbat pe Lună până în 2024. Agenția a lansat licitația și sunt mai bine de 10 firme implicate în proiect.
Digistoria – cele mai importante evenimente petrecute pe 19 aprilie
NASA va aduce pe Pământ cea mai mare mostră colectată până acum dintr-un asteroid
Tabără marțiană într-un crater din Israel
Hacker român căutat de ani de zile de americani, prins în Columbia
Momentul în care o rachetă pleacă în spațiu, filmat din avion
Experiment NASA de simulare a ciocnirii cu un asteroid
Primele imagini video de pe Marte, comentate de Cristian Presură
Cel mai mare și mai rapid asteroid care trece pe lângă Pământ anul acesta
Roverul Perseverance a ajuns pe Marte
Agenţia spaţială a selectat deja 9 companii ca s-o ajute cu viitoarele misiunile spaţiale şi, de curând, a anunţat încă cinci interesate, mai precis SpaceX, Blue Origin, Sierra Nevada Corporation, Ceres Robotics, şi Tyvak Nano-Satellite Systems, toate cu baza în SUA.
În total, 14 companii spaţiale comerciale vor lua parte la programul NASA Artemis, care pregăteşte o prezenţă sustenabilă pe Lună, trăgând cu un ochi la misiuni viitoare pe Marte.
Citiți și: Leacul pentru cancer vine din spațiu? Ce spun specialiștii români
Şi, totuşi, chiar dacă faci parte din aceste companii nu înseamnă că obţii automat un bilet spre Lună. Companiile vor trebui să facă o ofertă de livrări pe suprafaţa lunară prin intermediul programului NASA, Commercial Lunar Payload Services (sau pe scurt CLPS), parte din proiectul Artemis.
Cei selecţionaţi îşi vor folosi tehnologia ca să aselenizeze o gamă de echipamente începând cu 2021, cum ar fi rovere, surse de energie şi aparatură ştiinţifică. Toate acestea pentru ca oamenii de ştiinţă să studieze Luna şi să probeze tehnologiile necesare pentru eventuale călătorii pe Marte şi mai departe.
„Companii aerospaţiale americane de toate mărimile se alătură programului Artemis”, a declarat administratorul NASA, Jim Bridenstine, într-un comunicat de presă. „Extinderea grupului de companii private cu care lucrăm reduce costurile pentru NASA şi pentru contribuabilul american. Ne ajută să ducem la bun sfârşit planurile explorării lunare şi marţiene”, a explicat oficialul.
Blue Origin, condusă de fondatorul Amazon Jeff Bezos, speră să obţină o aprobare de la NASA pentru lander-ul Blue Moon, pe care l-a expus public în mai 2019.
SpaceX a lui Elon Musk, pe de altă parte, se laudă cu, probabil, cel mai arătos design de rachetă până la această dată.
Contractele CLPS au o valoare combinată de 2,6 miliarde de dolari, bani ce vor fi investiţi până în noiembrie 2028. NASA este cea care aprobă fezabilitatea tehnică, preţul, programul licitaţiilor şi alegerea propunerilor câştigătoare.
În octombrie 2019, NASA a dezvăluit noile costume spaţiale ce vor fi purtate de astronauţi în timpul viitoarelor misiuni în cosmos. Acestea permit mai multă libertate de mişcare decât alte modele şi protejează astronauţii de temperaturile extreme pe care le-ar experimenta în timpul explorărilor lunare.
Redactor: Anca Grădinariu
Editor web: Luana Păvălucă
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News