Reclamele la mâncare nesănătoasă vor fi interzise pe timpul zilei în Marea Britanie, la TV și în mediul online
Marea Britanie va interzice reclamele care promovează alimente nesănătoase la televizor în timpul zilei, ca parte a efortului său de a combate obezitatea şi de a încuraja alimentaţia sănătoasă. Reclamele pentru produsele nesănătoase vor fi drastic limitate şi în mediul online.
Scene „ca dintr-un film de groază” în Marea Britanie
Poliţia a arestat cinci oameni în urma violențelor din Leeds
Prințesa Kate şi-a făcut prima apariţie publică din acest an
Marea Britanie vrea să reintroducă armata obligatorie
Un pilot al RAF a murit după ce s-a prăbușit cu avionul
Regele Charles și-a reluat activitățile publice
Furtuna Kathleen face ravagii în arhipelagul britanic
Furtuna Henk face ravagii în Marea Britanie
O româncă de 28 de ani a furat bijuterii în valoare de 400.000 de euro dintr-un hotel de lux
Noile reguli, care vor intra în vigoare la sfârşitul anului viitor, sunt concepute pentru a schimba tendinţa actuală în care unul din trei copii părăsesşte şcoala primară supraponderal sau obez, dar au determinat o reacţie furioasă din partea unor grupuri media, relatează Reuters.
Conform planului, reclamele pentru alimentele bogate în grăsimi, sare şi zahăr vor fi interzise să apară la televizor înainte de ora 21.00. De asemenea, li se va interzice accesul la sloturile cu plată în mediul online. În online va fi permis să apară reclame la produse în continuare pe site-ul producătorului şi pe paginile de socializare.
Guvernul a declarat că restricţiile se vor aplica tuturor afacerilor cu 250 sau mai mulţi angajaţi care produc sau vând produsele.
„Conţinutul pe care îl văd tinerii poate avea un impact asupra alegerilor pe care le fac şi a obiceiurilor pe care le formează”, a declarat joi ministrul Sănătăţii Publice, Jo Churchill.
„Nu este clar că s-a găsit o legătură între expunerea la publicitate şi obezitatea infantilă”
Analiza citată de guvern a arătat că aproape jumătate din toate anunţurile TV pentru produse alimentare afişate într-o lună în 2019 erau pentru alimente nesănătoase. O taxă pe zahăr introdusă în 2018 a determinat unii producători de băuturi să îşi reducă nivelul zahărului, potrivit Mediafax.
News and Media Association a declarat că a fost foarte dezamăgită de decizie, deoarece „nu este clar că s-a găsit o legătură între expunerea la publicitate şi obezitatea infantilă”.
„În loc de a aborda problema obezităţii la copii, această măsură draconică va dăuna site-urilor de ştiri care se bazează pe veniturile din publicitate pentru a finanţa jurnalismul care ne ţine pe toţi informaţi", a spus Sayra Tekin al ANM.
Acţiunile din cel mai mare radiodifuzor comercial ITV din Marea Britanie (ITV.L) au scăzut cu aproape 1%, în timp ce grupul de ziare Reach a scăzut cu 1,5%, iar Daily Mail & General Trust (DMGOa.L) a scăzut cu 2%.
Editor : Liviu Cojan
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News