Live

Noul Air Force One nu va intra în serviciu mai devreme de 2026. Problemele Boeing întârzie livrarea cu trei ani

Data actualizării: Data publicării:
Foto: Shutterstock

Boeing și administrația Trump au încheiat în 2018 un acord în valoare de 3,9 miliarde de dolari pentru a înlocui vechile aeronave Boeing 747 prezidențiale cu două noi aparate care să poarte indicativul Air Force One. Compania aeronautică întârzie însă ani de zile livrarea acestora, relatează Business Insider.

Un purtător de cuvânt al Forțelor Aeriene (USAF) a declarat pentru site-ul militar Breaking Defense că primul zbor al următoarei generații de Boeing 747-8i - care urmează să înlocuiască vechiul 747-200B, intrat în serviciu la începutul anilor 1990, a fost amânat până în martie 2026.

Acesta a mai precizat că Boeing a revizuit ritmul producției, lucru care „ar putea duce la modificări ale oricăror date de livrare furnizate”. Deci, nu este clar când vor avea loc.

Boeing se angajase inițial să livreze primul nou 747 la sfârșitul anului 2024. Însă lipsa forței de muncă, un furnizor care a dat faliment și unele probleme de calitate a pieselor au forțat compania să reprogrameze prima livrare pentru septembrie 2026 cel mai devreme, și a doua pentru februarie 2027.

USAF a fost de acord cu o prelungire a termenului de livrare cu un an pentru cea de-a doua aeronavă, până în 2028. Asta înseamnă că livrarea noilor Air Force One va avea cel puțin trei, până la patru ani întârziere.

Odată pusă în funcțiune pentru uz prezidențial, noua flotă va consta din aeronave 747-8i, mai mari și mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, decât cele aflate în serviciu.

Până atunci însă, vechile Boeing-uri 747 vor zbzbura mai mult decât era preconizat. În 2022, Wall Street Journal scria că folosirea vechilor avioane poate costa contribuabilii 390 de milioane de dolari în plus.

Indicativul „Air Force One” se aplică oricărei aeronave care transportă președintele, dar este cel mai des asociat cu un Boeing 747 special configurat, cunoscut sub numele de VC-25. Această aeronavă este diferită de orice 747 standard și are o serie de capabilități suplimentare, de la echipamente electronice și de comunicații, până la spații dedicate lucrului și odihnei șefului de la Casa Albă.

Noul program VC-25B, bazat pe 747-8i, va înlocui flota actuală de VC-25A a Forțelor Aeriene. Aceste aeronave îmbătrânite dispun de o „tehnologie depășită și necesită costuri de întreținere tot mai mari. De asemenea, se confruntă cu o uzură a pieselor, ele depășind deja 30 de ani de serviciu”, potrivit unui raport al Departamentului Apărării.

„Aeronava Boeing 747-8 va fi modificată în mod unic pentru a oferi președintelui, personalului și oaspeților transport sigur și fiabil, cu o capacitate de comunicații și securitate sporite, compatibile cu cerințele administrației prezidențiale”, se arată în raport.

Modificările vor include „un upgrade al capacității unităților electrice care sunt necesare în zbor, un sistem de comunicații ultraperformant, locații de lux dedicate președintelui, avionică militară de ultimă generație, un sistem de apărare, și sistem autonom de îmbarcare și debarcare pentru personal și bagaje”.

Față de vechile Boeing-uri 747, noile aeronave VC-25B vor putea parcurge distanțe mai lungi, vor avea o viteză de croazieră mai mare și vor putea decola cu o greutate maximă la bord sporită.

Editor : Liviu Cojan

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Boeing a reluat producţia avionului 737 MAX, după o grevă de şapte săptămâni

Angajații Boeing au încheiat greva care a durat 6 săptămâni și au acceptat o creștere salarială de 38% în următorii 4 ani

Șeful Boeing, despre criza prin care trece producătorul american de avioane: Nu există o soluție rapidă

Boeing concediază 17.000 de angajați și amână primele livrări ale avionului 777X. Salariații sunt în grevă de o lună de zile

Partenerii noștri