Live

Donald Trump, declarație controversată pe Twitter. Ce a spus despre modelul de avion care a ucis 346 de oameni

Data publicării:
Foto: Agerpres

Preşedintele Donald Trump a cerut luni companiei Boeing să remedieze deficienţele modelului 737 MAX şi să-i facă un ''rebranding'', după ce două catastrofe aeriene au condus la consemnarea la sol a acestui tip de avion în întreaga lume ca urmare a suspiciunilor privind funcţionarea sistemului automat de control, bănuit a fi la originea ambelor accidente, relatează Reuters şi AFP, citate de Agerpres.

''Ce ştiu eu despre branding, probabil nimic (dar am devenit preşedinte!), însă dacă aş fi Boeing, aş remedia Boeing 737 MAX, i-aş adăuga unele caracteristici deosebite, & aş REBRANDUI avionul cu un nou nume. Niciun produs nu a suferit ca acesta. Dar din nou, ce naiba ştiu eu?'', a scris Trump pe Twitter, declarație pentru care a fost aspru criticat.

Acest tip avion, dat în exploatare în mai 2017, a cunoscut în mai puţin de şase luni două accidente mortale. Pe 28 octombrie un aparat al companiei indoneziene Lion Air s-a prăbuşit la scurt timp după decolarea de pe aeroportul din Jakarta, toţi cei 189 de oameni aflaţi la bord pierzându-şi viaţa, iar pe 10 martie un avion similar al companiei Ethiopian Airlines s-a prăbuşit tot la scurt timp după decolare, făcând 157 de victime. Ambele aparate au urmat traiectorii dezordonate, cu oscilaţii de viteză şi altitudine.

Deşi investigaţiile sunt încă în desfăşurare, este suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).

Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni o anomalie aerodinamică creată de motoarele mai grele şi cu un diametru mai mare faţă de cele ale precedentelor generaţii de Boeing 737. Această anomalie poate pune avionul într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj, sistemul MCAS reorientează avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.

Compania Boeing a anunţat cu două săptămâni în urmă că a testat cu succes o actualizare a softului pentru sistemul MCAS. Cele circa 300 avioane de acest tip rămân în continuare la sol, iar unele companii aeriene l-au scos din planul de zbor până în luna august.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Preşedintele panamez respinge „orice amestec” chinez şi orice negocieri cu privire la Canalul Panama cu Donald Trump

Detenții familiale, deportări. Ce planuri are noua administrație Trump pentru familiile de imigranți și copiii aflați ilegal în SUA

În următorul mandat al lui Trump va crește semnificativ riscul unei crize internaționale majore, crede un fost consilier de securitate

Donald Trump și-a ales ambasadorul în Panama, pe fondul amenințărilor că SUA vor prelua canalul dintre Pacific și Atlantic

Partenerii noștri