Șeful Boeing își va da demisia, după scandalul privind problemele de siguranță ale constructorului de avioane
Directorul general al Boeing, Dave Calhoun, va demisiona până la sfârșitul anului, în cadrul unei ample schimbări la nivelul conducerii, provocată de problemele de siguranță ale constructorului de avioane, transmite Reuters. Scandalul a izbucnit în urma exploziei unui panou de ușă în timpul zborului unui avion 737 MAX, în luna ianuarie.
Constructorul de avioane a mai spus că Stan Deal, președintele și directorul general al Boeing Commercial Airplanes, se va retrage, iar Stephanie Pope va conduce această activitate. Steve Mollenkopf a fost numit noul președinte al consiliului de administrație.
Schimbarea conducerii pune capăt unor săptămâni de tulburări la Boeing, după ce incidentul din aer în care a fost implicat un avion MAX 9 operat de Alaska Airlines și care transporta 171 de pasageri s-a transformat într-o adevărată criză de siguranță și de reputație pentru emblematicul producător de avioane.
Acțiunile Boeing au pierdut aproximativ un sfert din valoarea lor de la incident. Acestea au crescut cu 2,8% în tranzacțiile de dinaintea deschiderii bursei.
Compania se confruntă cu un control riguros din partea autorităților de reglementare, iar autoritățile americane au redus producția în timp ce încearcă să remedieze problemele de siguranță și de calitate. Compania este în discuții pentru a cumpăra fosta sa subsidiară Spirit AeroSystems pentru a încerca să obțină mai mult control asupra lanțului său de aprovizionare.
Unii investitori și-au exprimat îngrijorarea că această remaniere nu va fi suficientă pentru a rezolva problemele de siguranță vechi, care au stat la baza ascensiunii lui Calhoun în funcția de CEO în 2020.
„Am crezut mult timp că problemele de la Boeing s-au așezat în provocări culturale”, a declarat Cameron Dawson, director de investiții la Newedge Wealth.
Săptămâna trecută, un grup de directori executivi ai companiilor aeriene americane au solicitat întâlniri cu directorii Boeing, fără Calhoun, pentru a-și exprima îngrijorarea cu privire la accidentul de la Alaska Airlines, spunând că acesta este un semn neobișnuit de frustrare față de problemele producătorului și față de Calhoun.
Calhoun, un veteran al industriei care a ocupat poziții de top la mai multe companii cu probleme, a devenit CEO în ianuarie 2020 cu mandatul de a conduce producătorul de avioane printr-o serie de crize emanate de două accidente ale modelului MAX în 2018 și 2019, care au ucis aproape 350 de persoane.
Ulterior, FAA a redus producția Boeing la 38 de avioane pe lună, dar directorul financiar Brian West a declarat săptămâna trecută că nici măcar nu a atins această cifră.
De când Calhoun a preluat frâiele, compania a avut întârzieri continue ale producției. Cu toate acestea, în octombrie, Calhoun era optimist cu privire la viteza cu care Boeing ar putea crește producția de avioane MAX, spunând că Boeing va reveni la 38 de avioane pe lună și că este „nerăbdător să evoluăm de acolo cât de repede putem”.
Dar, la câteva săptămâni după explozia panoului de cabină în timpul zborului din ianuarie, Calhoun a spus că este timpul „să mergem încet pentru a merge repede”.
Criza constructorului a frustrat companiile aeriene care se luptă deja cu întârzieri de livrare atât de la Boeing, cât și de la rivalul său Airbus, iar producătorul de avioane a cheltuit mai mulți bani decât se aștepta în acest trimestru.
„Ani de zile am prioritizat mișcarea avionului prin fabrică în detrimentul lucrului bine făcut, iar acest lucru trebuie să se schimbe”, a declarat West săptămâna trecută.
Principalul rival al companiei, Airbus (AIR.PA), a obținut recent comenzi pentru 65 de avioane de la doi dintre principalii clienți asiatici ai Boeing, în ceea ce unii au văzut un semn de îngrijorare a directorilor companiei în privința Boeing.
Editor : A.C.
Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei
Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News