Live

Navele din Marea Roşie semnalizează că au echipaje formate doar din musulmani, ca să nu fie atacate de rebelii houthi din Yemen

Data publicării:
Nava Cattle Force a găsit o metodă să se protejeze de atacurile rebelilor houthi. Foto: marinetraffic.com

Navele comerciale din Marea Roşie au început să utilizeze soluţii cel puțin originale în încercarea de a evita să fie atacate de rebelii houthi din Yemen. Mai nou, armatorii folosesc echipaje formate doar din musulmani, cu speranța că acest lucru va opri atacurile rebelilor houthi.

Un exemplu este nava de transport de animale vii Cattle Force, care a făcut apel la rebelii houthi în calitatea lor de coreligionari, pentru a-şi asigura trecerea în siguranţă prin Marea Roşie. Duminică, pe măsură ce se apropia de strâmtoarea Bab el-Mandeb, nava a schimbat semnalul său de destinaţie, care este vizibil pe Internet pentru majoritatea navelor, dintr-un port irakian în expresia: „Toţi membri echipajului sunt musulmani”, scrie Bloomberg, potrivit Agerpres.

Luni dimineaţa, după ce a trecut în siguranţă prin strâmtoarea Bab el-Mandeb, nava a revenit la semnalul de destinaţie anterior, respectiv portul irakian Umm Qasr, potrivit datelor analizate de Bloomberg.

Această modificare este destinată a transmite un mesaj către rebelii houthi, care susţin că vizează navele care au legături cu Israelul şi aliaţii săi, pentru a-i presa să pună punct războiului din Gaza.

Anterior, navele comerciale au semnalat destinaţii precum „Nicio legătură cu Israelul”, pentru a evita să fie ţintite de rebelii Houthi.

Prin Canalul Suez, aflat la capătul Mării Roşii, trece între 12% şi 15% din comerţul mondial cu bunuri şi între 25% şi 30% din transportul maritim de containere. Pentru Uniunea Europeană, în 2022, aproximativ 23% din totalul bunurilor importate au venit prin intermediul navelor din Asia şi marea majoritate a acestor nave a trecut prin Canalul Suez.

Din cauza atacurilor lansate de rebelii Houthi asupra navelor din Marea Roşie, marile companii de transport maritim au decis să îşi redirecţioneze navele pe o rută mai lungă şi mai scumpă, care presupune ocolirea Capului Bunei Speranţe. Însă această rută adaugă 10 până la 15 zile la durata unei călătorii între Asia şi Europa.

Editor : B.P.

Descarcă aplicația Digi24 și află cele mai importante știri ale zilei

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Top citite

Digi Sport

"La 7 ani i-am spus tatălui meu că o să mă mărit cu un fotbalist de la Dinamo". După 20 de ani, i s-a împlinit visul

Descarcă aplicația Digi Sport

Recomandările redacției

Ultimele știri

Citește mai multe

Te-ar putea interesa și

Cum ajută Rusia rebelii Houthi din Yemen să atace nave comerciale occidentale (WSJ)

Statele Unite au folosit temutele bombardiere invizibile B-2 pentru a lovi depozitele subterane ale rebelilor houthi din Yemen

Rebelii Houthi nu mai sunt „o miliție zdrențuită în sandale”. Ce rol joacă în „Axa Rezistenței” și în conflictul din Orientul Mijlociu

După ce a fost eliberat de SUA într-un schimb de prizonieri, traficantul rus Viktor Bout a revenit în afacerile cu arme (WSJ)

Partenerii noștri